handdator

Visa fullständig version : Vu+ och mediaspelare



taggen
2011-04-10, 20:02
Hej, jag har vu+ duo vid min tv på nedre plan och min fråga är
om det går att köpa en mediaspelare och sätta där uppe vid min
andra tv och få in kanalerna genom boxen där nere?
Jag har en dator där uppe och den kan jag se på tv genom boxen där nere.
skulle bara vara smidigare med en mediaspelare som är mycket mindre.
tacksam för svar

taggen

Storsnusaren
2011-04-11, 00:21
Zotac zbox är ju annars en liten o smidig färdig htpc lösning.

http://www.sweclockers.com/nyhet/13590-video-zotac-tar-amd-fusion-till-krympta-zbox

Qvist
2013-01-03, 22:11
Väcker denna gamla tråd igen med annan typ av fråga.

Äger en VU+ och har spelat in lite serier på hårdisken (ts filer) som jag skulle vilja se via min mediaspelare Boxee.
Så länge det är DVB-textning dvs Tv3, Tv4 osv funkar det fint eftersom texten är "inbränd". Det funkar dock inte på serier i från t.ex Discovery som använder Text-tv textning.

Kör jag filen via dator i VLC fungerar den utan problem. Det är bara välja texten och starta.

Finns det något sätt att kunna få den texten att fungera i Boxee?
Vad jag kan läsa mig till så stödjer bara Boxee Boxen undertexter i SMI, SRT, SUB

Orkar inte koppla upp laptop varje gång. Äger som sagt redan en Boxee sedan tidigare som jag skulle vilja använda.
Om det inte går finns det någon mediaspelare som ni kan rekommendera?

Kravet är att mediaspelaren klarar ts filer och texten fungerar.

Tacksam för svar/förslag

Qvist
2013-01-05, 08:59
Ingen som vet av en mediaspelare som klarar att spela ts filer och kunna visa text-tv text?
Skulle kunna testa en jailbreakad Apple TV med XBMC spelare. Men innan jag köper vill man veta om det fungerar.

Leatherface
2013-01-05, 11:03
XBMC klarar texttv genom att manuellt aaktivera texttv med 'v'. Den spelar inte upp automatiskt och det är inte riktigt helt syncat heller.
Men PVR delen utvecklas snabbt och efter Frodo (XBMC 12) så lär utvecklingen ta fart igen då det mest är buggfixar som tas in just nu.
Iofs klarar den av textning direkt om man kör med tvheadend med riktigt tvkort eller virtuellt kort med vtuner så kan man använda boxens tuner i datorn som ett ritkgit tv kort. Sen använda HTS addon i XBMC för att connecta till tvheadend servern så har du XBMC med TV, EPG, Timeshift osv.
Vu+/Enigma2 addon är enklaste att komma igång med som använder sig av webinterfacet istället för att köra ett virtuellt tvkort men som sagt texttv textningen fungerar inte som det ska än med det.
Har försökt pusha på för Teletext support precis som jag gjorde på DMM's forum och fick dom att fixa till acceptabel teletext åtminstone men får hoppas det inte tar flera år den här gången iaf.

Qvist
2013-01-05, 22:27
Tack, förstår att det inte läggs något fokus på det eftersom marknaden med "teletext" är inte så stor i US.
Vill helst bara ha en mediaspelare (typ Apple Tv, Boxee) som klarar det själv. Fungerar ju med laptop och VLC men känns bökigt att koppla in varje gång.

Leatherface
2013-01-06, 01:35
XBMC har typ coders över hela världen men majoriteten finns väl i Europa men DVB är vanligast.
I USA används Closed Caption för textning.
Går ju ha XBMC på laptopen så har du en portabel mediacenter som du kan koppla till vanlig TV :)