handdator

Visa fullständig version : CD-kort parabol kontra kabel-tv



jhunden
2011-04-13, 10:56
Hej,

Ett abonnemang för parabol, skulle det fungera att trycka in i en dekoder för CD kabel-tv?

Dvs, samma koder, kryptering etc?
/J

Minime
2011-04-13, 11:00
Nej det går inte p.g.a. att det är olika leverantörer

jhunden
2011-04-13, 11:05
Nej det går inte p.g.a. att det är olika leverantörer

Ahh, trodde det var Canal Digital som Canal Digital? Vilka har Canal Digital kabel som leverantör?

Minime
2011-04-13, 11:15
Brukar vara Comhem som är Kabel-tv leverantör

juppe
2011-04-13, 11:59
Canal digital finns faktiskt som kabel-tv leverantör ,du kanske tänker på canal+. http://www.canaldigital.se/utbud/kabel-TV/
Men jag tror inte att ett kort från kabel-cd funkar på parabol-cd, tror det gjorde det förut, men inte nu längre.

Minime
2011-04-13, 12:01
Spelar ingen-roll på hur man vrider och vänder på det hela, det är en då olika leverantörer eller olika abonnemang...Så det kommer inte att fungera...

martin84
2011-04-13, 15:30
Förut gick det att köra kabeltvabonnemang på parabolbox och vise versa. Men dom delade upp det för ca ett halvår sedan.

jhunden
2011-04-13, 21:14
Förut gick det att köra kabeltvabonnemang på parabolbox och vise versa. Men dom delade upp det för ca ett halvår sedan.

Tack Martin för svaret, det var ett sådant svar jag var ute efter :) Då får det bli parabol på baklkongen då :)

magne007
2011-04-14, 10:20
Tack Martin för svaret, det var ett sådant svar jag var ute efter :) Då får det bli parabol på baklkongen då :)

bullshit, de fungerar vist,har kört med det nu i flera månader i klippans kabeltv.

martin84
2011-04-14, 10:26
Konstigt, jag har då helt olika frekvenser och SIDs på min parabolbox mot min kabelbox. Kan det va så att klippans kabeltv sänder ut parabolsignaler i kabeltv nätet??

Schwede30
2011-04-14, 11:20
Kort har nog inget med enskilda kanaler och frekvenser att göra utan stänger av och sätter på olika funktioner som till exempel aktivera familjepaket och/eller canal+ istället för TV4 (ja/nej), Kanal5 (ja/nej),....

Spelar då ingen roll på vilka frekvenser kanalerna ligger.

jhunden
2011-04-14, 12:54
Jag får testa helt enkelt. Inte svårare än så, det blir i Juni flyttlasset går, den som väntar får se...

IstMe
2011-04-22, 12:21
Canal Digital har olika typer av Kabeltv-nät. De som är matade med satellit kan man använda satellitkort i.
De som e matade med IPTV funkar det inte med satellitkort i.

Kundservice borde kunna svara på vilken typ av nät det e du ska flytta till.

Dinkan
2011-04-27, 19:14
Detta lät lite skumt tyckte jag att dom skulle ha samma kort och kryptering både för kabeltv som parabol? Jag tog med mitt kort till en kompis som har canal digitals kabeltv. Och nej det funkade inte.

dj15688
2011-04-30, 10:24
Det är 2 olika upphandlingar från Canal Digital om man jämför kabel-tv/parabol, så kanalutbudet skiljer sig en aning mellan varandra. Sedan skiljer sig väl kodningen så det borde väl rimligtvis inte funka att skifta.. Däremot så kan nog CD programmera om kortet om man sitter på ett abonnemang och skall byta från parabol till kabel el. vice versa! Det är möjligtvis inte så det fungerar i Klippan?

tommmyboy
2011-05-01, 15:04
Jag har provat att sätta ett parabol kort i canaldigital kabel box. Det funkade No problem.

Och ett CD kabeltv kort i satellitboxen funkade även det.

BigDaddyT
2011-05-04, 13:50
Canal Digitals kabelnät ser olika ut på olika orter. Beroende på att man köpt upp olika mindre kabelTV-bolag genom åren.
När jag bodde i Malmö så hade jag ett utbud och HD-box från Canal Digital Kabel, när jag sedan flyttade 2mil söder ut till Vellinge så fungerade inte HDboxen och jag var tvungen att få ett nytt kort samt en standard box. Nu har de uppdaterat där men det är många orter som kör på olika system och har olika utbud av kanaler.

Jag har även en parabol och abonnemang från CD så när jag kopplat in den kan jag också testa att växla korten (kabel/parabol)

Ollan
2011-06-07, 21:35
Är det samma kort till CD:s digital-tv-nät i Göteborg (de kabel-tv-nät som tidigare drevs av GothNet) som till CD parabol? Jag åsyftar inte IPTV eller Kombort!

LumberJack
2011-06-08, 11:06
Är det samma kort till CD:s digital-tv-nät i Göteborg (de kabel-tv-nät som tidigare drevs av GothNet) som till CD parabol? Jag åsyftar inte IPTV eller Kombort!

Tror inte det funkar så längre. Det har gått tidigare!

Ollan
2011-06-08, 18:48
Tror inte det funkar så längre. Det har gått tidigare!

Någon annan som har något att inflika?

LumberJack
2011-06-08, 19:34
Det kan mycket väl fungera, bara min gissning. Men det kanske är någon som har leverantören som kan prova?

BigDaddyT
2011-06-22, 15:15
Har inte med Göteborg att göra men nere i Vellinge fungerar kabel- och satelitkorten lika bra i båda näten.