handdator

Visa fullständig version : AzBox Elite startar ej.



card
2011-05-04, 20:31
Har en azbox elite som vägrar starta, det står "booting" hela tiden, stoppar jag i ett USB med en patch.bin fil på så kommer man till uppgraderings menyn men varken knapparna på boxen eller dosan funkar.

Några idéer på vad som kan vara fel?

Den är helt ny.

Schwede30
2011-05-04, 22:00
Har tyvärr inget bra förslag; prova att kolla hur tunern/tunrarna sitter; skaka kite på dem ifall de äe dligt ansluna, Prova att FAT-formatera USB-minnet innan patch.bin laddas in på den. Prova att ta bort alla anslutna saker; hårddisk, nätverkskbel, HDMI,... Anslut mottagaren med kompositkbel (gult uttag) till en TV; någon förbättring?

Om mottagaren reagerar, ppgradera den till senaste versionen.

Lycka tll!

card
2011-05-05, 05:46
Har testat allt det nu men ingen skillnad.
Så vet inte om de måste gå på retur då kanske?

Schwede30
2011-05-05, 10:57
Prova att stänga av den och att dra ut sladden, låt den vara strömlös ett tag; kanske över natten oc pova att starta upp den igen. (Funkar ibland med datorer...) . Kom fele så fort du stoppade in kontakten i väggen?

card
2011-05-05, 13:52
Får testa det då.
Det kom nästan direkt.
Första gången jag starta den hade jag USB i med nyare firmware för ville lägga in den direkt. Men då funka inte knapparna, starta om den utan USB och då kom den så långt att man såg listen därnere och den stod på någon comhem kanal men låste sig för inget funka och efter det funka det inte alls.
Undrar även varför det stod comhem då det är en satellit tuner i den.

Schwede30
2011-05-05, 17:40
Tunrarna är lätta att byta ut, finns för C, S och T. Om du köpt den ny borde det inte ha funnits några kanaler alls i listan.

Lycka till!