handdator

Visa fullständig version : DM500HD + viasat



ffjjdd
2011-05-05, 15:05
Tänkte köra Viasat via cardsharing mellan 2 boxar, men vad ska jag köra med för mjukvara osv.?

Minime
2011-05-05, 15:11
Prova sök eller kolla i guider och Wikin
Om du nu inte gjort detta så är svaret lite beroende på vilket viasat kort du har.

atomized
2011-05-05, 15:23
Och så glöm Viasats HD-kanaler för de fungerar inte med Dreambox!

ffjjdd
2011-05-05, 15:33
Ok, kanske bättre att jag köper mig en DM600S istället då.

bdapaho
2011-05-07, 21:38
Viasats HD kanaler kommer inte att fungera på någon Dreambox eftersom dom kör pairing viasat kort + orginal viasat box.
DM500 har HDMI utgång (DM600S = Scart) och är bland de senare boxar som Dream Multimedia har släppt så den boxen hade jag valt i ditt ställe samt valt Canal Digital där HD kanalerna fungerar och HD utbudet är betydligt större.

//bdapaho

hoggan
2011-05-08, 09:12
Sen om man har råd att lägga ut ungefär dubbelt mot vad en 600 box kostar så får man en mycke finare låda med inbyggd fläkt som kyler fint och menyerna blir så mycket finare också. Tyvärr finns det ju inget utrymme för en hårddisk inne i lådan.

nicolito
2011-05-08, 14:02
Satsa hellre på en DM 800 klon, i den kan du sätta in en hårddisk och om du vill även en usb-tuner. Att Viasats hd inte fungerar är inte hela världen.

http://www.hdtvdreambox.com/products/Dreambox-DM800-HD-%28Rev-M-Tuner%29-%28Satellite%29.html

atomized
2011-05-08, 14:16
Kanske ska förtydliga att det kan vara värt att köpa en HD-box även om man inte kan få in HD-kanaler... ;)
Det är så att HD-boxarna innehåller bättre hårdvara och levererar bättre bild även på SD-kanaler.

Har man en stor platt-TV med HDMI-anslutning så får man bättre bild från en HD-box än en gammal SD-box även om det är en SD-kanal man tittar på. Det beror på kraftfullare grafikkretsar i boxen, HDMI-anslutning i stället för t.ex. SCART samt att HD-boxen skalar upp SD-sändningen till högre upplösning så att det ser snyggare ut på en stor skärm. Så har man en modern 42" Full-HD LCD TV eller liknande så vill man nog ha en HD-box även om man bara kan titta på SD-kanaler. Det kommer att se rätt mycket bättre ut på skärmen. :)