handdator

Visa fullständig version : DM 500HD låser sig och tappar ljud/bild



AlexanderI
2011-07-17, 12:06
Hejsan!

Har problem med min dreambox som jag hoppas någon här vet lösningen på.
Det är så att jag har en DM 500HD (original) där jag kör newnigma2.
Allting gick bra tills jag fick för mig att uppdatera boxen, jag gick in i menyn och tryckte på installera uppdateringar och efter detta började helvetet.
Några gånger om dagen med några timmas mellanrum låser sig boxen, tv-bilden flyter på som vanligt men de två kugghjulen står stilla uppe i vänstra hörnet.
Ibland är det även så att jag tappar ljudet, vilket gör att jag måste dra ut sladden vänta i 10 sekunder för att starta den igen. Ibland är det bilden som blir konstig. Tv-bilden stannar och det blir som ett rosa filter över tvn.


Någon som vet vad problemet är?

DM500 HD (original)
Newnigma2 v3.1.6 2011-03-03

snfilms
2011-07-22, 17:39
Hej, jag har exakt samma problem med min 500HD. Fast jag kör med Gemini iCVS (2011-03-24). Jag läste nånstans att det skulle lösa sig om man installerade Imagen som du kör med. Då var det alltså ingen riktig lösning.

Är det ingen "expert" på forumet som kan lösa det här? Eller är alla på semester? :(

matkoh
2011-07-22, 19:22
Hmmmm.

Kör in alla uppdateringar, låter som det är "enigma-pluginen" som spökar.

b00sman
2011-07-23, 14:30
Min 500 HD med samma image lider av samma sak. Tror det dök upp när jag av misstag installerade 2sub plugginet. När jag sulle avinstallera det så gick inte det. Förhoppningsvis så försvinner det när jag "blåser" på NE's senaste image.

snfilms
2011-07-24, 12:09
Hmmmm.

Kör in alla uppdateringar, låter som det är "enigma-pluginen" som spökar.

Hej matkoh, hur gör jag för att köra in alla uppdateringar?

snfilms
2011-07-24, 12:09
Min 500 HD med samma image lider av samma sak. Tror det dök upp när jag av misstag installerade 2sub plugginet. När jag sulle avinstallera det så gick inte det. Förhoppningsvis så försvinner det när jag "blåser" på NE's senaste image.

Hej b00sman, menar du att du också kör med Gemini?

knut
2011-07-25, 18:43
Hej!

Jag har också problem med min DM500S. Den tar in CD vid ny programsökning men så fort jag går över till Viasat så kan jag inte därefter komma åt DC kanaler igen. Någon som kan hjälpa mig? Är lösningen att ladda om boxen med sk Nollmodems kabel?. Hur går det till?

AlexanderI
2011-08-01, 12:39
Hej!

Tänkte bara säga att jag har löst problemet!

Det var så råkade uppdatera boxen så att massa viktiga filer försvann!


mvh

b00sman
2011-08-31, 09:54
Hej b00sman, menar du att du också kör med Gemini?
Nej, jag kör newnigma. Men det har löst sig för mig åxå efter jag kört in ALLA uppdateringar. Då gick även 2sub att få bort.
Så nu e jag :-)