handdator

Visa fullständig version : Signalproblem 500S



SnakeEyes
2011-07-23, 09:14
Hej

Jag har fått ett litet problem som jag behöver ventilera lite.

Scenario:
Jag skaffade mig en ny 500HD kopplade in den... fungerade utmärkt. Jag bytte ut mina singel lnb:er mot 2st twin-lnb från kjell och co med tillhörande Diseqc switch.. dock ingen High isolation utan en standard diseqc. 500HD fungerar utmärkt.. dock får jag problem väldigt ofta på min gamla 500S som nu står i sovrummet som sitter på den nya diseqc switchen att den tappar signalen.. droppar ner till 40-50% och jag får ingen låsning.. sen hoppar det igång igen efter stund för att sedan bli likadant igen.

Jag är lite osäker på detta med diseqc switchen.. enligt kjell och co så MÅSTE jag ha en high isolation diseqc eftersom jag har twin-lnb. Stämmer det? Måste jag isf även byta den andra diseqcen även fast 500HD som sitter på den swirren fungerar? Tacksam för svar.

//Danne

hoggan
2011-07-25, 13:20
Testa byta image på 500S, hade samma problem och bytte till en annan image. Minns tyvärr inte vilken det va.

Schwede30
2011-07-25, 15:34
Kolla kablar och kontakter igen. Finns inget MÅSTE, men chanserna att lyckas blir högre med en H I LNB. Troligen ökar chanserna ytterligare om du skaffar en ny DISEqC någon annnanstans äK&Co.

Switchen måsten även skyddas så att det inte kan komma in vatten eller andra delar av naturen i den. Tag in switchen och låt den torka ut. Sätt något skydd över den så att det inte kan regna och snöa in i den.