handdator

Visa fullständig version : Problem med startscripten i DE2.0



crash
2011-08-02, 10:01
Hej

Har provat flera olika cams och emus i dream elite 2.0, och alla fryser bilden om man gör en omstart via blåa knappen, bilden fryser efter 2-3s. men om jag går in via telnet och startar cam manuellt så fungerar det. vad kan detta bero på?
har laddat ner och installerat de från denna sidan:
http://ferrarismartcard.com/download/camd/DreamElite2/e2Emu/

Har även provat med mina gamla script som jag körde på gemini, men det blir samma sak med de.

Mvh

crash
2011-08-11, 21:03
Har fortfarande problem med detta jobbigt nog :) själva scriptet bör fungera, för det startar cam'en automatiskt när jag startar om boxen, så jag får bild direkt, och allt är frid och fröjd, men startar jag om can'en från menyn så försvinner bilden när programmen startas om, och så kommer den tillbaka, och då har jag bild ca 5-8 sekunder, sen fryser den.. och då spelar det ingen roll hur många gånger jag än startar om den, så får jag ingen bild, men går jag in manuellt via telnet och startar cam'en så fungerar det direkt. någon som kan ha en aning om vad det blir? kollar jag processerna så är allt som det ska vara, ser även att jag har kontakt med kortservern, osv. men det går inte att få bild, mycket märkligt. har alltid fungerat på gemini och LT mfl förut.