handdator

Visa fullständig version : Dreambox



Mr-Pille
2011-08-08, 12:07
Hej.

Bor i ett Comhem hus nu och ska flytta till en lägenhet där det finns Tele2fiber (internet) och Canal digital(Antenn i antennutaget) som man kan välja som tv leverantör.

Tänkte då kolla om det är någon av dessa som det fungerar att köra cardshering på via dreambox utan att behöva ha en parabol.

Mycket tacksam för svar.

mattheo
2011-08-08, 12:24
Cardsharing inom det egna hushållet är helt oberoende av vilken internetleverantör du har. Det går bra att dela kort med Canal Digital via kabel, men det är olika typer av boxar beroende på om du har kabel eller parabol. Läs igen denna guide för att förstå bättre.
http://www.comhit.net/content.php/142-Introduktion-till-Cardsharing

Mr-Pille
2011-08-09, 12:58
Vet inte om vi menar samma sak.
Jag har hakat på en granne som kör cardsharing via ComHem´s nät med en dreambox.

Min fråga är: Eftersom jag kommer bo i ett hus som har kabeltv via canal digital (Antenn i väggen) men jag kan även köra via bredbandet som lev via Tele2.

Min fråga är om det finns eller går att köra cardsharing via något av de två alternativen som jag få.

Ungefär som jag har idag... grannen som cardsharar delar bara genom comhems antenn sen via nätet självklart, alltså man måste bo i en comhem hus för att kunna ta del av det hela...

Jag skulle vilja starta en cardsharing server via kanal digital och dreabox, men vill inte inte ha någon parabol. men kunna köra cardsharing via canal digitals nät till andra som har canal digital som jag har via antenn i väggen och via nätet...


Lite lagom flummig beskrivning men är väldigt tacksam för svar...

matkoh
2011-08-09, 13:04
Hmmm.

CS enbart inom det egna hushållet, vilket din granne förmodligen INTE tillhör. Läs reglerna.

mattheo
2011-08-09, 14:26
Som matkoh säger så är det enbart tillåtet att diskutera cardsharing inom det egna hushållet. För att få en bättre förståelse hur allt hänger ihop och vad som egentlig menas med cardsharing så föreslår jag att du läser guiden jag länkade till.