handdator

Visa fullständig version : flera Cams i 500HD



nyfiken123
2011-08-26, 11:38
Någon vänlig själ kan förhoppningsvis hjälpa mej...

Har fått ett problem med installation av cams i boxen. Jag har ccam och scam för att få in "frikanalerna" men hur jag än försöker så går det inte att låsa en cam till en specifik kanal. Jag försöker under cam/CI och softcam setup byter där och kanalen hoppar igång.. men jag vill ju bara låsa den till just den kanalen. övriga kanaler ska ha ccam.

Någon som har en lösning eller är det så att OpenPli E2 bara kan hantera en softcam och inte som i E1 att man kan låsa till en specifik kanal??

Tack på förhand

bpl
2011-08-26, 17:59
Det fanns i images förut att man kunde "låsa" en kanal till en softcam (autocamd). LT hade funktionen förut men när softcams blev "olagligt" så försvann funktionen. Gamla Dream Elite hade den också... Det kanske finns som plugin?

nyfiken123
2011-08-27, 12:41
då förstår jag... då får man väl leta efter en autocamd som plugin istället.. om det nu finns..

Tack för svaret och hjälpen..

pacmyc
2011-08-27, 13:24
Skriv gärna om du hittar en lösning, jag har samma problem här..
Är det alltså p.g.a. någon lagstiftning som autocamd inte längre finns i några nyare images? Men av alla som sitter och utvecklar cams så är det väl ytterst få som bryr sig om vad som är lagligt och inte. Hela konceptet med cams bygger ju på kortdelning, som i de flesta fall är olagligt, eller hur? Hur som helst, finns det någon gammal e2 image som har autocamd?
Är image filerna redigerbara eller binära? Det jag funderar på är om det går att komma åt källkoden för autocamd funktionen, och kopiera till en ny image..? Någon som är mer insatt i detta? Jag tror VÄLDIGT många skulle uppskatta autocamd i en ny e2 image :)

Stefan60
2011-08-27, 16:04
Varför inte köra scam till allt då?
scam går ju att köra både mot cccamserver och oscamserver.