handdator

Visa fullständig version : Lite hjälp att uppgradera en DM800HD



JHGBaouns
2011-08-28, 09:39
Hej

Jag skulle vilja ställa några frågor om att uppgradera en redan flashad box. Jag får nästan skämmas, för jag gjorde det faktist själv för två år sedan, men jag hade lite bråttom och fick hjälp så jag fattade inte allt som vi gjorde. Nu tänkte jag uppgradera boxen för att ex. streaming fungerar dåligt.

Nuvarande status
Det är ingen klon.
Nabilosat Black Hole v 0.11
Enigma HEAD-Jul 3 2009
Image dev-2009-06-27

Jag har kopierat alla filer som går via ftp.

Jag behöver hjälp med tre saker.
1. Vilken Image ska jag välja?
Skulle nån kunna skriva några enkla skillnader (fördelar/nackdelar) så jag kan välja en Image, skulle jag bli glad.
2. Har jag i och med filkopieringen alla uppgifter för cam osv. för att återställa alla funktioner eller behöver jag göra nått mer?
3. Tror ni jag kan uppgradera som "vanligt" via browser?

Det går alldeles utmärkt att peka på en annan tråd om det är så att jag missat att denna info redan finns, det viktiga för mig är att jag får boxen uppgraderad utan att jag tappar inställningar för ex, cams.

hoggan
2011-08-28, 10:44
1. Smaken är som baken själv kör jag med gemini cvs och är helnöjd med det.
3. Dra ur strömmen från boxen och samtidigt som du kopplar in den igen håller du in powerknappen på framsidan en 20 sekunder kanske sen surfar du bara in på ip numret som visas på displayen.

JHGBaouns
2011-08-28, 12:16
Okey, det verkar som jag kör Newcamd, i allfall har jag hittat en fil med konto-liknande uppgifter i en fil som heter Newcamd.list, jag kan även få tag i uppgifterna igen om det skulle krävas.
4. Kan man använda Newcamd i Gemeni CVS och NewNigma eller ska man byta?

atomized
2011-08-28, 13:39
newcamd.list används även av mgcamd. Så det är kanske troligare att det är mgcamd du använder som klient? Newcamd är föråldrad och används inte mycket nuförtiden.
Mgcamd brukar gå att installera i de flesta images och har du dina kontouppgifter kvar i en newcamd.list fil så ska det bara vara att lägga in den igen. (brukar ligga i /var/keys eller /usr/keys.)