handdator

Visa fullständig version : Dm 500 pli polskt conaxkort, avkodar ej!



puttiplatt
2011-09-07, 16:59
Har fått ett knepigt problem. Kört i många år med ett Polskt Telewizja na karte kort i min dm500 utan problem. Kör med cccam 2.1.1.
Kortet gick ut i förra veckan så jag skaffade ett nytt och stoppade i boxen. Ingen bild eller ljud på kodade kanaler! Kortet uppdaterades utan problem och kortinformationen kan läsas i boxen. Provade i en annan dm500 med lika konfig, samma resultat. Tar kortet och stoppar i en original TnK satbox(technisat)=BILD! Tar ut och stoppar i dm =ingen bild! Flashar om boxen med pli maxvar och lägger in senaste cccam(tror det var 2.2.3), fortfarande ingen bild!
Har provat starta om box , cam mm mm. Lik förbannat ingen bild.
Har ni några ideér om vad jag ska göra härnäst då jag verkligen vill kunna använda min Dm500 för att spela in till min server.
Alla tips tages emot tacksamt
Ha det bra
Puttiplatt

bpl
2011-09-07, 17:18
Com Hem's kort som är Conax funkar inte med CCcam. CD kör också Conax och funkar i CCcam, kan vara samma fel för dig.

Testa kortet med NewCS/MgCamd eller OSCam.

nicolito
2011-09-07, 17:19
En dum fråga kanske men laddade du ner CCcam.cfg också

puttiplatt
2011-09-07, 17:28
@bpl
Funkade ju med det gamla kortet som också var conax. Kan det var att de bytt till en annan version?
@nicolito
Jepp.
Tack för att ni försöker hjälpa mig.

Volvo3
2011-09-07, 19:08
Kortet har eventuellt annan ATR (precis som kom hem) och då krävs t.ex. oscam. Sedan skulle det ju också kunna vara så att dom kör med pairing men det är inte så troligt om dom inte precis börjat med det och det var just därför ditt gamla kort slutade fungera.

puttiplatt
2011-09-07, 19:31
@volvo3
Jag kollade lite på Tnk:s sida för att se om det stod något om conax systemet. Det ska tydligen fungera med andra boxar än deras egna. Står inget om pairing. Jag provade igen att stoppa i Tnk boxen och mycket riktigt fick jag bild direkt. Dm boxen läser kortet och kunde uppdatera det men ingen avkodning. Blir snart knäpp på detta!
I TnK boxen står det följande om conax systemet:
Interface version 0x40
CA_SYS_ID::0b00
Även kortnumret står listat där
Vet ej om detta hjälper men jag hoppas att någon kan komma med förslag.
Ha det bra
Puttiplatt

nicolito
2011-09-07, 20:32
Ett tips är att skumma av något polskt forum dem torde veta mera

puttiplatt
2011-09-07, 20:53
Jag har googlat hela kvällen men ej hittat något liknande problem. Verkar inte heller blivit nån aktivitet på forumen de senaste åren. Det ska tydligen funka som det gjorde tidigare med dm500 och cccam. Får väl grunna på det under natten och se om jag kan drömma fram lösningen.
Ha det bra
Puttiplatt

rolrn
2011-09-08, 08:39
Kollat loggen på servern?

micklarn
2011-09-08, 10:05
Kör Tele2 med conax. Funkar ej med Cccam men utmärkt med Newcs som server och Cccam som klient.

puttiplatt
2011-09-08, 18:00
Stoppade in kortet i min newcs win xp server och valde mgcam i dm boxen. Bild direkt!!! Fattar bara inte varför det inte funkar med cccam i boxens egna kortläsare. Kollade lite med telnet och vid uppstart av cccam står det länst ner "no working cam devices, no need to start pmthandler". Men jag kan kolla i web cccam info alla data på kortet! Någon som kan klura ut varför det inte funkar i boxen med cccam?
Ha det bra
Puttiplatt