handdator

Visa fullständig version : Streama Hd-Kanaler till Tab ( Samsung Galaxy Tab ) Läs hela inlägget först tack.



oddball
2011-09-09, 19:51
Okey, vi börjar med förutsättningar först:

Dm 600 C, Com hem hus, perfekt mottagning. Jag har fixat kanallistan så att jag kommer åt Svt Hd och alla

andra Hd Kanaler. Om jag spelar in Svt Hd 1 till min Nas, så kan jag senare titta på programmet i min Dator

eller på min Media Streamer, inga problem. Jag kan även streama alla "vanliga" kanaler till min Tab utan

några som helst problem. Spelar jag in på min Nas och sedan för över filen till min Tab så funkar detta perfekt.

Men, nu till problemet, jag kan inte Streama Hd kanalerna till min Tab, vet någon om det finns en

chans/möjlighet/tekniska förutsättningar att detta ska fungera ?

Minime
2011-09-09, 20:34
Spela in HD på en DM600...det går väl inte?
Varför säger du då...Jo för att en DM600 stöder enbart MPEG2 och inte MPEG4 som är det formatet som HD sänds i.
Om boxen inte själv kan avkoda HD (MPEG4)...Hur ska den kunna spela in något som den inte själv hanterar?
Ut över detta så är det en andeles för klen propp i en DM600 för att hantera detta...

Det rycktades dock förut att man kunde streama MPEG4 sändingar till ex en PC och sedan avkoda med ex VLC.
Men mig veteligen var detta bara ryckten, försökte nämligen göra något liknande med en DM500 men det fungerade då inte...

oddball
2011-09-09, 21:30
Jodå, funkar kanon att spela in/streama till min media player. Det som inte fungerar är att SPELA UPP på

en DM 600 då chippet inte klarar av att "visa/spela upp" 720p ( 1280x720 ).

Mottagaren klara nämligen att ta emot signalen utan problem.

Spelar in/Streamar gör jag hela tiden ( när det finns något intressant att spela in ) ;).

Vad jag undrade var om någon lyckats att streama Svt 1/2 Hd till sin Tab/Mobil ?

Minime
2011-09-09, 21:47
åh fan...ja vad säger man "I stand korrekted"...

Ska du streama HD till en TAB/Mobil så får du troligen göra en "Transkoder", d.v.s. koda om formatet på en PC först och sedan streama till mobilen.
Tänkte kanske lite tungt för en TAB att hantera det mängden data?

Hittade en länk här annars, kanske är till hjälp?
http://sv.appbrain.com/app/dac-dreambox-air-control/air.com.example.DAC_Android
Såg dock att dessa var för enigma 2... Humm.

Detta kanske då?
http://sv.appbrain.com/app/androiddreamer/tillekesoft.AndroidDreamer

matkoh
2011-09-10, 04:31
Hmmm.

Streama en HD-kanal är helt beroende på vad du har för näthastighet, du behöver MINST 30 mbps stabilt för att det öht ska gå.