handdator

Visa fullständig version : Stream live-tv till mediaspelare



nickz
2011-09-20, 22:40
Hej!

Någon som vet om det går att streama live-tv från en DM-800 till en mediaspelare tex:popcorn hour eller xtreamer??
Om det går skulle en kort förklaring behövas.


Mvh Nickz

crille44
2011-09-21, 09:41
http://www.digital-kaos.co.uk/forums/f39/dreambox-streaming-internet-never-easy-like-45719/

oddball
2011-09-21, 17:28
Enkel förklaring, nja....

Jag "streamar" från min DM-600 till min Popcornhour C-200, fast det är ingen äkta stream.....

Detta förutsätter att du har en Hårddisk i din PopcornHour.

Förberedelser: I "rooten" på din PopcornHour ( där du har Music, Photo, Video ... mapparna ) skapa en

mapp som heter movie

OBS: den måste heta movie med små bokstäver. Dessutom måste du starta NFS servern i tjänsterna

( under Setup ).

Mounta din din "PopcornHour" enligt följande:


Gå in i Expert inställningar eller liknande/kommunikation-Nätverk/Monteringar.

Ip-Adress till din PopcornHour , i flervals rutan välj FÖRST smb, skriv in User = nmt Pass = 1234

( om du inte har ändrat detta ).

gå sedan tillbaka till flervalsrutan och välj NFS ( detta för att Dremboxen ska ha user och password ).

Dir = Share/movie

Local Dir = /media/hdd

Options = rw

Extras behöver du inte röra.

Automount kryssar du i om du vill att Dreamboxen alltid ska mounta din Popcornhour.

Sen väljer du den kanal du vill Streama/Spela in, för det är vad du egentligen gör

( Spelar in till din PopcornHour ). Tryck den knapp som startar inspelning på din fjärr.

Vänta en minut ungefär, gå in i movie mappen på din PopcornHour och börja titta.

OBS: Du kan inte byta kanal när du gör på detta sättet, men det är ett enkelt sätt att streama till

din PopcornHour.

Dessutom får du möjligheten att spela in till din PopcornHour på köpet :-)

På detta sätt kan man även se på Svt1 och Svt 2 Hd från sin DM-600 via Com*em

( genom att streama till sin PopcornHour och titta via den ).