handdator

Visa fullständig version : Varför ingen EPG-data på vissa kanaler?



micke2004
2011-10-16, 20:44
Jag har Canal Digital familjepaket och en Vu+ Duo med Black Hole 1.6.5 och har problem med EPG-data på vissa kanaler.

På de flesta kanalerna fungerar det bra och jag får ungefär en veckas EPG-data.

Men på TV 3, TV 8, Sjuan, Kanal 9, Nat Geo Wild HD och TV 4 Film får jag antingen ingen EPG alls eller bara för pågående program och nästkommande.

Jag använder nu CrossEPG 0.6.2 för att hämta svenska XMLTV-data från Rytec. Det var samma problem tidigare när jag använde Black Hole inbyggda EPG nedladdare (något sket sig med denna för ett par dagar sedan och jag gick över till CrossEPG).

Någon som vet vad som är fel?
Någon som har samma problem?

pettan_69
2011-10-16, 21:09
Hej micke2004,

Jag har precis samma fråga, men har inte installerat något CrossEPG eller liknande.
Kör OpenPLi och får bara EPG för pågående program, samt nästkommande.
Detta gäller på samtliga kanaler.
Hur få jag igång EPG för ett antal dygn framöver?

Muggesand
2011-10-16, 21:24
Vet ej hur det funkar på Vu+, men på mina drömlådor så ställer jag mig på MotorsTV. Då få jag all epg för hela canaldigital-utbud i en vecka framåt. På viasat ställer jag mig på Viasat History ett par min sen är det även löst där. Dock får jag inte att funka med viasat på min dm500s. Där får jag bara pågående och nästkommande.

Storsnusaren
2011-10-16, 23:17
Jag använder ett plugin som skiftar kanal på boxen varje natt efter kl 5 till viasat motor samt comedy central i 2min på vardera. Då så har jag full epg hela tiden på alla kanaler.

Epg refresh

pettan_69
2011-10-17, 11:52
Tack för tipset!


Jag använder ett plugin som skiftar kanal på boxen varje natt efter kl 5 till viasat motor samt comedy central i 2min på vardera. Då så har jag full epg hela tiden på alla kanaler.

Epg refresh

svempa42
2011-10-23, 08:34
Jag märker att det där med EPG inte är speciellt stabilt.

Kör ET9000 + Vix 2.2.110 + CrossEPG 0.6.2.

Nu ser jag inte EPG från TV4 och bara pågående och nästa program på TV4HD. Det har fungerat förut men ack nej, inte nu!

Andra problem:

1. När man letar i EPG hittar man inte program som innehåller åäö ÅÄÖ. De syns i crossepg tablå men går inte att hitta eller programmera!

2. Visa program som t.ex. Bron på SVT vägrar EPG att tolka rätt. Inspelningen indikerar 15 timmar! Men det finns inget alls i inspelningen. Har provat att spela in både från SVT1 och SVT1 HD vid tillfällen men inget har lyckats. trodde databasen från Rytec var korrupt så jag raderade den plus hella crossepg men samma problem.

Får leta vidare såvida inte någon på detta forum har en lösning. Att lösa problemen är "livsviktiga" för mitt tv tittande!

dragonevo
2012-02-12, 15:37
Vart under plugins finns epg refresh om man kör openpli dvs vilken kategori..


Räcker det med att ladda ner och installera det? eller måste man aktivera det sedan efter den är nerladdad med?

Storsnusaren
2012-02-12, 19:38
Vart under plugins finns epg refresh om man kör openpli dvs vilken kategori..


Räcker det med att ladda ner och installera det? eller måste man aktivera det sedan efter den är nerladdad med?

1. vet ej

2. nja o du får välja kanaler samt vilken tid o.s.v.

dragonevo
2012-02-16, 09:56
Ang CCCam kör ju version 2.2.1 tror ja i vu+duo min...



Läste lite på nätet ang hackade versioner av Cccam vågar man köra 2.2.1 eller ska man ta någon annan version?