handdator

Visa fullständig version : Kan jag få in UK kanaler?



mrmomeni
2011-10-24, 10:00
Tjena,

Är det möjligt att få in utländska kanaler, som tex. SKY-UK etc. i samma box som man redan har COMHEM på?

Har alltså en 800HD SE C modell men vill ha lite mer fotbollskanaler och inte enbart viasat och c+

Det blir väl som att man är ansluten till flera servrar?

Tacksam för all hjälp jag kan få

matkoh
2011-10-24, 10:11
Hmmm.

Ligger inte SKY ute via satellit ? Då måste du ha en parabol & en S-tuner i boxen.

rolrn
2011-10-24, 10:12
Läs reglerna för detta forum..

mrmomeni
2011-10-24, 10:26
rolrn, älskar att du leker moderatorpolis istället för att svara, antingen så kan du eller inte. Jag läste igenom reglerna och frågar en simpel fråga, jag skrev inte någonstans att jag cardsharar eller vill köpa detta. Men tack, samhället känns genast säkrare officer.

rolrn
2011-10-24, 10:36
Är du dum i huvudet?
Det är uppenbart att man inte kan/får köpa SkyUK i Sverige.

Helt otroligt!

mrmomeni
2011-10-24, 10:58
Söt kille. Puss

Varför skulle det vara HELT OMÖJLIGT när det går om man har S-tuner?

Tomte

matkoh
2011-10-24, 11:19
Hmmm.

Det är som rorln säger, en svensk medborgare får INTE teckna ett Sky abbonemang, men klart känner du någon i England som tecknar ett abb åt dig så då går det nästan att se. Ska tydligen oxå vara problem att hitta en fungerande kortserver.

mrmomeni
2011-10-24, 11:39
Tack för info! Svårare än så behöver det inte vara :)

Schwede30
2011-10-24, 11:43
Du får inte teckna ett SKY-abonnemang, tror inte att du får ta med dig kortet utanför Sorbritannien; lika lite som jag fick ta med mig mitt CD-kort till England när jag bodde där i tre år.

Just nu pågår en stor omläggning av de engelska kanalerna, i början av november är det nog klart och det kan vara dags att börja se vad det krävs för utrustning.

1. Du behöver en SKY-box (antar att jag får mothugg av någon som har lyckats köra SKY på en AZBOX eller DREAM-box....)
2. Du behöver en engelsk adress, känna folk i England eller betala dyra pengar till någon firma som tillhandahåller abonnemangskort.
3. Parabolstorlek: Beroende på vilka SKY-kanaler och på vilken transponder de ligger på och var i Sverige du bor. Fram tills nu har det räckt med en 1 m parabol i Stockholm för att kunna ta emot hela utbudet, medans i Skåne 1,8 m oarabol har varit nödvändigt. Hur det blir med den nya satelliten återstår att se, Vissa kanaler räcker det kanske med en 80 - 90 cm parabol för att ta emot.

Schwede30
2011-10-24, 11:46
Mest information hittar du på www.astra2d.com

nicolito
2011-10-24, 16:27
Har du ett Sky kort så kan du naturligtvis se på det om du skulle befinna dig i ex Sverige, sen om det är illegalt eller ej är en annan sak.

@Matkoh: Varför skulle inte en svensk medborgare som är bosatt i Storbritannien inte kunna få teckna ett abonnemang på Sky?

Sky kortet går att se om man kör det i Oscam, vissa som tidigare körde det i Cccam fick sitt kort uppbränt.

matkoh
2011-10-24, 16:32
Hmmmm.

Så har jag försått det, du måste ha ett engelskt personnummer & en adress förståss i England. Men det kanske räcker med adressen.

wildone
2011-10-24, 17:09
Sky var - om jag inte missminner mig - en av de få operatörerna som krävde telefonverifiering, alltså att deras box SKA sitta ansluten till telenätet och de använde det också som verifiering ett tag. Men efter en "folkstorm" tog de bort det kravet.

De kräver idag att du är skriven på en riktig bostadsadress om du vill teckna abonnemang, det är däremot inget krav på att man är engelsk medborgare.

OA
2011-10-24, 20:21
Det kommer en ny satellit till 28 öst med begränsad täckning över England (Astra 1N)
Det kan ju ändra vissa förutsättningar


Det finns ju en softCam som är kopplad till en cardserver i Europa,som ska öppnar Sky UK + ca 30 andra operatörers kanaler
Hur länge de nu kan hålla denna i liv :)

Schwede30
2011-10-24, 22:59
Ja det får vi nog inte veta på detta forum då det finns andra forum för TVtittar-snyltare.

Troligen hamnar inte några SKY-kanaler på ASTRA1N då SKYs kanaler är alla krypterade och meningen med 1N är att satellitens fotavtryck skall vara så litet som möjligt för att kunna sända program okrypterat över Storbritannien utan att alltför många andra tjuvtittar.