handdator

Visa fullständig version : Vilken TV-leverantör till mediaportal



Vispen74
2011-10-28, 23:32
Hej!

Jag har i ett par års tid kört cardsharing inom hemmets väggar för att kunna använda vårt boxerkort till Mediaportals TV-server som har två stycken DVB-T kort, och sedan har vi två klienter i huset.

Nu är jag så himla trött på att MPEG4 samt HD kanaler inte går att se på med denna lösning ihop med Boxer.

Min fråga är nu, om man kör Canal Digital eller Viasat, skulle denna lösning funka då?

Vägrar vänja tilbaka mig till en konventionell digitalbox, har man en gång vant sig vid mediaportal, är det svårt att sluta!

atomized
2011-10-29, 01:09
På Canal Digital fungerar HD-kanalerna (än så länge) helt utan problem med cs och Dreambox.
Viasat har hw-pairing som gör att HD-kanalerna inte fungerar.

Vispen74
2011-10-29, 08:13
Perfekt! Då ska här beställas. Vi har träd år söder, hoppas att det funkar ändå.

Hur fungerar det, om man har dubbla TV-kor i servern, kan man med en parabol avkoda flera parallella kanaler samtidigt då? Har ett vagt minne av att det ligger någon begränsning med Satellitantenner?

juppe
2011-10-29, 11:49
Du kan koda av flera kanaler med flera kort, bara det att du måste ha en annan lnb på parabollen, finns nog lnb:er som klarar att leverera till 8 kort tror jag, så det bör inte vara något ptoblem, sen kan ju mediaportal avkoda alla kanaler som ligger på samma transponder samtidigt också.

atomized
2011-10-29, 15:21
Har du träd åt söder bör du nog kolla upp så att de inte skymmer Thor-satelliten. Du kan kolla t.ex. på www.dishpointer.com

Vispen74
2013-03-23, 19:04
Kollade med någon gratisapp i mobilen, tallkronor mellan tänkbara placeringar och sareliten :-(

Skickat från min Galaxy Nexus via Tapatalk 2

LumberJack
2013-03-23, 19:19
Motorsåg kan vara kul att leka med ibland. Förutsatt att det nu är dina träd.

Vispen74
2013-03-23, 19:23
Det är grannens träd, vilket komplicerar en del... :-(