handdator

Visa fullständig version : [LÖST] Www.cardtrix.nu



cube
2003-07-03, 21:13
Hej
Jag tänkte köpa en pirat kort, för att jag kan inte programera själv.
Jag hittaded denna sida www.cardtrix.nu, dom påstår att de kan koda av alla Viaccess operatörer som finns i norden.

Dom säger att om jag köper DreamCard så kan jag få Viasat, Comhem, Boxer kanalerna.

Är det möligt?

Går de att lita på dom?

Har någon i denna forum köpt någon av deras kort?

Johan
2003-07-03, 22:35
Lär dig att göra kort själv istället.

2003-07-04, 07:01
En firma som utlovar garanti på piratkort....hehe

Vad tror du den garantin är värd egentligen? Firman som sådan är helt olaglig och saknar org nummer. Vem skall du vända dig till om du får problem?

Gör som Johan säger istället. Det blir billigare och du har en chans att fixa de problem som eventuellt uppstår. Tyvärr kommer Comhem och Viasat att släckas ned för icke betalande inom ganska snar framtid. Undrar hur företaget du nämner kommer att hantera alla deras befintliga kunder...

Men, man fattar sina egna beslut bäst själv. Your choice.

/Spock

Johan
2003-07-04, 07:48
viasat har ju sagt att dom ska sända simulkrypt i minst ett år efter att dom infört det nya systemet så "inom kort" blir det ju inte svart.

2003-07-04, 09:25
@JohanF

Ja, det är sant. Viasat's viaccess CA ström släcks inte helt förrän om kanske ett år ca, men i och med att bytet börjar ske kommer sannolikt UAn att börja släckas. Mot slutet lär det inte vara många som fungerar. Har man tur har man ett UA som ligger ute länge.

När det gäller Comhem ligger ny ident redan ute och det är bara frågan om att få ut korten till alla innan 008800 är helt död. De behöver ju bara byta kort och komplettera med CA servrar. Det sistnämnda är redan klart.

/Spock

kokokava
2003-08-02, 23:33
Jag är verkligen nybörjare, så frågan kanske låter puckad, men menar ni att när systemet har bytts måste man skaffa nya originalkort då?

2003-08-03, 12:04
@kokokava

Osäker på vad du menar, men om systemet byts och du har ett abonnemang byter din operatör ut ditt kort utan strul för dig. Huruvida det kommer att gå att titta på kanaler utan att betala för sig låter jag vara osagt - men det ligger ju inte i operatörens intresse att byta till något som redan är eller är enkelt att knäcka eller hur?

Svarade jag på din fråga?

/Spock

kokokava
2003-08-03, 12:46
@kokokava

Svarade jag på din fråga?

/Spock

Det gjorde du, tack för svaret!