handdator

Visa fullständig version : [LÖST] IP Box 910HD - "BOOTING"



patsun04
2011-11-23, 08:08
Jag har problem med min IP Box 910HD. Den tappade under mottagning signal till och från och nätverksanslutningen (WIFI) dog. Trodde jag skulle få problemet löst med en kallstart som vanligt men ICKE!

Nu står det bara BOOTING i displayen och inget mer händer. Fick hjälp av en kompis (han som slängt på nuvarande mjukvara) med ett försök att flasha om den men om jag håller in power-knappen på framsidan och sen startar med huvudströmbrytaren händer inget. Får inte upp i displayen om att jag ska USB-flasha eller nåt. Bara BOOTING...känns ju bra..

Nån som har nån schysst idé om vad jag ska ta mig för?

Tack på förhud!

beson
2011-11-23, 17:07
Formaterat USB minnet FAT 32?
Testat annat minne?
Döpt om filen till usb_update.img
Filen i roten på minnet och inga andra filer på minnet?

Du talar inte om vilket img du ska flasha. DGS eller E2?
Har du bytt img nu mot vad du hade förut? Om man byter från E2 till DGS måste man flasha ett original img först som ska ha storleken 32 MB.
Har du inte bytt img kan du ändå prova med att flasha ett original på 32 MB först, och sedan det img du ska ha.

beson

patsun04
2011-11-24, 09:41
Testat med annat minne med samma usla resultat :(
Formaterade i FAT16 först, nu i FAT32. Håller in Standby innan jag drar igång AV/PÅ på baksidan. (Även testat att även hålla in ^ och > enligt vissa forum. Men icke.

Ang vilken img jag kör så testar enligt Nettosat support med original-img.

Jag tror boxen är dum i huvvet = hv-fel och inte nåt med mjukvaran.

Har jag USB-stickan i från början "aktiveras" den inte. Det är ju en diod som lyser på USB-stickan när blir avläst. Drar jag ur stickan och för tebax den in i usb-hålet på boxen tänds dioden. MEN om jag i DET läget drar ut kabeln till tallriken, då slocknar stickan!! Detta talar för hv-issues i min värld.

Vad tror herr beson om det? :)

patsun04
2011-11-25, 11:30
Det blev inlämning på garantiservice...vilket elände. :(

patsun04
2011-11-25, 11:32
Tack iaf för ditt förslag!


Formaterat USB minnet FAT 32?
Testat annat minne?
Döpt om filen till usb_update.img
Filen i roten på minnet och inga andra filer på minnet?

Du talar inte om vilket img du ska flasha. DGS eller E2?
Har du bytt img nu mot vad du hade förut? Om man byter från E2 till DGS måste man flasha ett original img först som ska ha storleken 32 MB.
Har du inte bytt img kan du ändå prova med att flasha ett original på 32 MB först, och sedan det img du ska ha.

beson