handdator

Visa fullständig version : Riktning av parabol



Vansinne
2011-11-27, 12:54
Hej!
Har i dagsläget en viasat HD box men köpte en dreambox. Viasat boxen har en splitter till sig och utan den fungerar inte boxen. Nåväl, 500HDn har ju bara en tuner och när jag kopplar in den boxen får jag inte signal. Den hoppar till var 3:e sekund upp till 4-100%. Men aldrig stabilt.
Har testat hos brodern och där fungerade det direkt, han har också viasat. Men ingen Dreambox.

Försökt rikta parabolen, men inte en uns till förbättring.

Har ni några tips innan man ringer en yrkesman? ;D

Schwede30
2011-11-27, 13:28
Har du bra signal med Viasatboxen? Om du har det är det inget problem med parabolen.

Vad är det för splitter du pratar om? (Har inte Viasat så ja kan inget om hur Viasat tänker)

atomized
2011-11-27, 13:37
Jag tror att Viasat i en del paket skickar med SatCR/Unicable grejer. Splittern är förmodligen en SatCR splitter.

mudder
2011-11-27, 15:30
Hej!
Har i dagsläget en viasat HD box men köpte en dreambox. Viasat boxen har en splitter till sig och utan den fungerar inte boxen. Nåväl, 500HDn har ju bara en tuner och när jag kopplar in den boxen får jag inte signal. Den hoppar till var 3:e sekund upp till 4-100%. Men aldrig stabilt.
Har testat hos brodern och där fungerade det direkt, han har också viasat. Men ingen Dreambox.

Försökt rikta parabolen, men inte en uns till förbättring.

Har ni några tips innan man ringer en yrkesman? ;D
Om du hade en splitter nere bakom din Viasatbox har du säkert ett SatCR/Unicable LNB. Den andra utgången ur LNB't är en standard universalutgång, så anslut boxen där. Då får du åtminstone igång boxen. Har du dubbla tuners måste du byta till ett quad LNB och dra ner en kabel till.
Synd att du har gjort generalfel nummer 1 redan. Varför justerade du parabolen om du hade signal tidigare?