handdator

Visa fullständig version : [LÖST] Windows 7 Pro har blivit konstigt



folke
2012-01-04, 09:12
När jag startade datorn och var inne på Västtrafiks hemsida kunde jag inte skriva å, ä eller ö! Jag har i urklipp för att skriva dessa åäö. Det verkar som om datorn tror jag har amerikanskt tangentbord. Dessutom har datorn raderat min automatiska inloggning till detta forum, jag fick logga in manuellt. Går man och försöker byta tangentbord via Kontrollpanelen finns inga val, det är tomt!
Jag har startat om (då ville datorn själv återställa sig, det fick den, ingen skillnad), startat om med F8 och valt senast fungerande, ingen skillnad!
Vad g;ra!@#$%^&*())_+`-=0 hittar inte frågetecken!

folke
2012-01-17, 11:35
PROBLEMET ÄR LÖST!
Min dator är fixad utan att jag behövt bygga om den.
Det var registerrensningsprogrammet ”CleanMyPC” som rensade för tufft.
Jag har nu avinstallerat det programmet. Farligt program.
Jag kunde återställa registret som det var före installationen av ”CleanMyPC” och vips var funktionerna tillbaks.
Systemåterställning i Windows återställer alltså inte registret blev den nya kunskapen jag fått. http://www.alltomwindows.se/forum/public/style_emoticons/default/smile.png
Hur stänger jag en tråd, för nu borde den väl stängas?

Ibrahim
2012-01-17, 14:14
när windows 7 får problem så är det bästa sättet att formatera om datorn...det är inte som windows xp
man kan fixa vilket problem som helst med windows xp....inte windows 7 man får cancer när man fixar ett problem med windows 7

Minime
2012-01-17, 14:53
när windows 7 får problem så är det bästa sättet att formatera om datorn...det är inte som windows xp
man kan fixa vilket problem som helst med windows xp....inte windows 7 man får cancer när man fixar ett problem med windows 7
Sanning med modifikation, man kan göra mycket med Wintendo utan att behöva installera om.
(Klassisk nybörjar lösning FDISK, lättare att installera om systemet än att åtgärda själva problemet).

Skulle rekommendera att tömma temp filer och köra igenom systemet med ett register verktyg så som Registry Mechanic eller CCleaner (Crap Cleaner).

Wintendos stora svaghet och fall är ofta det som ställer till allt i Wintendo är det dära Windows registret.

Minime
2012-01-17, 15:15
Sista relativt stabila systemet MS någonsin skapat är väl Win 3.11.

Dock så byggde man bara ett skal ovan på Dos. :-)
Då MS inte skapade Dos (mer eller mindre stal dom) så hade man bara lagt på ett skal ovanpå DOS, Skalet har man heller inte riktigt skapat, det stal dom från från Apple...

Så egentligen har inte MS skapat något från grunden...stulit allt och sedan Ändrat lite för att sedan ta redigt betalt för något man själv inte skapat...Den sorgliga sanningen...
Med andra ord röv Kn***at en massa folk...

Så är helt med föregående talare...

wildone
2012-01-17, 17:04
Jag väljer att inte göra någon affär av detta, men fortsättningsvis så håller vi diskussionen lite mer över vattenytan och bryr oss inte om att posta i forumdelar där vi absolut inte vet något om ämnet eller tillför diskussionen något.
/Mod