handdator

Visa fullständig version : AzBox Me - fjärrkontroll slutar fungera?



dj15688
2012-01-18, 10:59
Kör E2 1.5 i 2 st Azbox Me-boxar. Ett irriterande problem som uppstått i bägge boxarna är att fjärrkontrollen slutar att fungera ibland med oregelbundna mellanrum. Det enda kommando som fungerar då är när man håller in power-knappen för att starta om boxen, sedan efter omstart fungerar alla kommando igen...
Någon som känner igen sig i detta och har en lösning på problemet?

Lizzard
2012-02-16, 11:32
Vad tycker du annars om Me boxen? känns boxens byggkvalite gedigen och så?

dj15688
2012-02-20, 19:31
Helt klart en prisvärd box. Dock har jag ännu inte hittat någon mjukvara som jag är 100 % nöjd med. Neutrino, som sitter i original, har jag inte fått mgcamd att funka ihop med, förhoppningsvis kan någon kanske komma med en lösning här snart.
Kör med RTI:s Enigma som är en bra mjukvara för tv-tittande (som jag mestadels använder boxen till). Upplever dock att bilden vill "hacka" lite ibland, vilket är väldigt irriterande. Fjärrkontroll-problemet som jag nämnt ovan har dock försvunnit.

En stor fördel med ME annars är att man styr den via datorns webläsare, där man ser tablå mm och enkelt kan byta kanal. Det skall även gå att kolla via web-tv, men den funktionen har jag inte lagt nån vikt vid än.

Loony
2012-02-20, 21:52
En stor fördel med ME annars är att man styr den via datorns webläsare, där man ser tablå mm och enkelt kan byta kanal. Det skall även gå att kolla via web-tv, men den funktionen har jag inte lagt nån vikt vid än.

detta kan även göras på en "vanlig azbox" med RTI:s enigma2

dj15688
2012-02-21, 21:20
Okey Loony. Det kände jag inte till...