handdator

Visa fullständig version : Kanalsökning på kabel-tv-kanaler genom digitalbox fungerar inte



Plsson
2012-01-22, 17:47
Hej!

Hänvisar till bild för att ni kanske ska förstå hur allt är ihopkopplat i stort.

Jag har problem med kanalsökningen i min speciallösning för TV.

Jag har tv genom KABEL-TV som betalas av hyresvärden som sänd ut ANALOGT via antennuttag i vägg.

Jag har endast en skärm och har därför kopplat in en digitalbox (Sagem) i denna med hjälp av scart-adapter. Alla delar fungerar; box och skärm.

MEN problemet är att när jag genomför en kanalsökning så hittar boxen ej de "rätta" kanalerna som hyresvärden ska tillhandahålla: dvs svt1, tv4...osv utan TCM och andra "digitala kanaler". Jag har försökt att hitta i boxens inställningar så att den tar emot analoga signaler men det fungerar inte.

Därför vill jag ha tips på hur jag kanske skulel kunna lösa detta!

TACK!

Bild:
1106

atomized
2012-01-22, 18:47
Det är väl helt enkelt så att du försöker titta på analoga kanaler med en digital mottagare? Eller är du säker på att Sagemboxen klarar analoga kanaler?

Det finns inte många boxar som klarar analoga signaler. Det fanns några gamla ComHem boxar som gjorde det. Annars är alla boxar nuförtiden avsedda för digitala sändningar. Det är därför din box inte uppfattar att det finns analoga signaler i kabeln.