handdator

Visa fullständig version : Premium HD+ hårddisk problem



m00se
2012-01-24, 18:19
Hej alla Azbox-experter!

Jag har en Azbox Premium HD+ och har länge kört en gammal firmware (minns inte version men förmodligen mer än ett år gammal) men har nu installerat 0.9.5309.

Före uppdateringen fungerade inspelning och timeshift. Timeshift fungerade visserligen bara på SD kanaler, vid HD så hängde sig boxen efter ett par sekunder när man bytt till en HD-kanal.

Efter uppdatering fungerar varken timeshift eller inspelning. Inget händer när man trycker på "paus" men vid inspelning får man felmeddelandet "Fail to record". Hårddisken, Samsung SP2004C 200GB, är den samma och byglad för 1,5Gb/s. Formatering av disken går bra att göra i boxen. Under "Data reset" har jag valt "Factory setting". Vad göra? Har jag missat nåt? Ska jag byta till alternativ FW och i såna fall vilken?

Schwede30
2012-01-24, 18:48
Är den inyggd eller USB-ansluten?

m00se
2012-01-24, 19:04
Inbyggd SATA

Efter att ha misslyckats ett flertal ggr med att nedgradera till äldre fw (kom aldrig längre än till "Loading...." med gammal fw) provade jag att plocka ur disken och stoppa in den i PC:n. Tog bort partitionen, stoppade tillbaka i Azboxen och formaterade... nu verkar det som att Timeshift och inspelning fungerar igen :) Hänger sig inte på HD-kanaler men fortfarande måste man aktivera timeshift två ggr i menyn innan den fungerar. Finns det nån knapp på fjärren för att aktivera/avaktivera timeshift?

Schwede30
2012-01-24, 23:22
Tror inte det; enda alternativet jag vet är att klicka på MENU när man befinner sig i TV-läge.