handdator

Visa fullständig version : Svart bild med DM800HD



jsidj
2012-01-26, 21:37
Har en skumt problem med min DM800 clon, eller rättare sagt jag vet inte om det är DB:n eller TV:n. När jag sitter och kollar på TV:n så kan helt plötsligt bilden försvinna. Startar jag om TV:n eller DB:n så kommer den tillbaka direkt. Sen kan det dröja allt från 2 min till flera dagar innan det händer igen. Jag kör DVI från DB till HDMI på TV:n.
Jag vet att det är ett långskott eftesom det kan antingen vara TV:n eller DB:n som strular men någon kanske har råkat ut för samma sak.

Det är i alla fall jäkligt irriterande.

atomized
2012-01-27, 03:01
Kan vara glapp i HDMI-kontakten. Kolla att den är ordentligt intryckt. Jag tycker att HDMI-kontakter har väldigt lätt för att glappa om de åker ut nån halv mm.

hedztrem
2012-01-27, 09:57
Hoppas det är okej att jag lånar tråden, har också problem att de är svart ibland men för mig krävs omstart av enigma eller cammen. Händer någon gång i veckan. Hur kan det komma sig?

crille44
2012-01-27, 15:22
brukar va taskig kabel prova byt

jsidj
2012-01-28, 22:44
Låter logiskt skall kolla.kabeln imorgon

JoeBlaze
2012-01-29, 07:54
låter mer som en taskig server, om ni trycker på kontrollen får ni upp menyerna då?

jsidj
2012-02-04, 16:43
Har kollat kabeln och bytt HDMI ingång. Nu är det ju inte helt lätt att se om kabeln är paj men det vore konstigt om den helt plötsligt gick sönder efter att fungerat i ett par år. Det är ju inte direkt någon förslitning på kabeln. När jag bytte ingång så var det bra ett tag men sen kom det tillbaka. Jag tror inte att det är något fel på servern har några boxar till och dom funkar utan problem. Det räcker alltså att jag trycker av och trycker på tex DB:n för att få tillbaka bilden. Det är precis som att TV inte tror att det kommer någon ingående signal. Skall ringa till Panasonic och kolla. Får testa vidare och se om jag kan förstå vad felet kan vara...