handdator

Visa fullständig version : [LÖST] Får inte viasat att fungera



spannande
2012-02-08, 08:18
Har ett väldigt konstigt fel som jag hoppas ni kan hjälpa mig med.

Har en Azbox HD Premium som jag har kopplat till min CSP med två kort (CD och viasat).
CD fungerar perfekt men viasat fungerar inte alls. Ser inte ens att boxen försöker ansluta till CSPn för att hämta koderna.

Testar jag med min dm800a så fungerar det perfekt med både viasat och CD så felet är i Azboxen.

Jag har senaste firmwaren på Azboxen och kör med mgcamd 1.35. Newcamd.list är uppsatt på likadant sätt som på DM800an fast med en annan användare då.
Kör med senaste CSPn och Oscam 1.10 och det rullar på bra då det utan problem fungerar i 800an.

Läst runt på lite olika forum och verkar vara fler som har denna typ av problem just med NDS kort men ingen som verkar ha någon bra lösning.

Någon som har några kloka idéer eller förslag?

Minime
2012-02-08, 08:23
Antar att du kollat användar konton i CSP.
Hur ser din mg_cfg ut och newcamd.list
Vilka portar använder du för Canal Digital och ViaSat?

spannande
2012-02-08, 08:35
Har trippelkollat kontona i CSP och även testat med 800a kontot för att se så jag ändå inte missat något där men samma fel.

mg_cfg och newcamd.list ser likadana ut på båda boxarna (förutom användarkontot då) och det fungerar på 800an utan problem så borde inte vara det som strular. Kan lägga in kopior på koden här om du vill men känns inte som det är det som strular.

Frågan är om man ska använda någon annan cam på dessa boxar eller om det behövs någon annan inställning i CSP/Azboxen för att det ska fungera.

spannande
2012-02-22, 07:38
Kan meddela att jag hittat lösning på detta problem.
Bytte image till Enigma 2 och då hoppade det igång igen.