handdator

Visa fullständig version : PLI - Led indikering vid streaming?



Sonic
2012-02-12, 19:59
Någon vet om man kan få den röda led lampan vid dispalyen att blinka vid streaming med någon inställning?, kikat men inte hittat. Innan när jag körde gemini på boxen så blinkade den jämt vid streaming. Tycker det är ett bra sätt att se om den är upptagen av någon annan här i huset, då man bara har en tuner i boxen så får man samsas så gott det går ;).

AnKaN
2012-02-12, 20:41
Någon vet om man kan få den röda led lampan vid dispalyen att blinka vid streaming med någon inställning?, kikat men inte hittat. Innan när jag körde gemini på boxen så blinkade den jämt vid streaming. Tycker det är ett bra sätt att se om den är upptagen av någon annan här i huset, då man bara har en tuner i boxen så får man samsas så gott det går ;).

Jag kör PLI och min blinkar vid streamning utan någon speciell inställning

Sonic
2012-02-12, 20:46
Jag kör PLI och min blinkar vid streamning utan någon speciell inställning

ok, va bra då vet jag iafall att det funkar i PLI med :).. Får se om jag löser det på något sätt. Tack för ditt svar!

ginoware
2012-02-13, 08:17
Jag kör PLI och min blinkar vid streamning utan någon speciell inställning

Vilken version kör du? Jag vill minnas att den gamal versionen gjorde som du säger. Den startar en inspelning på disken för att du skulle kunna streama.
"Open Pli Nightly Builds" Nya versionen så verkar det som att den inte gör det.

AnKaN
2012-02-13, 12:24
Vilken version kör du? Jag vill minnas att den gamal versionen gjorde som du säger. Den startar en inspelning på disken för att du skulle kunna streama.
"Open Pli Nightly Builds" Nya versionen så verkar det som att den inte gör det.

Den som jag kör nu är OpenPLi-2.1-beta-dm800-20110828-sim201-ssl82.nfi och på den versionen så blinkar det när jag streamar

Sonic
2012-02-13, 13:28
Versionen jag kör är OpenPLi-2.1-beta-dm800-20120128-sim201-ssl84b