handdator

Visa fullständig version : Tvingas till telia IP-tv - hur ska jag lösa det?



marcuspresident
2012-02-16, 22:03
Hej! Detta är mitt första inlägg och jag hoppas det blir fler.
Jag ska flytta till ett hus där jag bara kan få TV via adsl och Telia. Nu undrar jag över hur jag ska lösa det faktum att det blir svindyrt efter första årets "erbjudande". Det jag vill är att kunna se paketet på två tv-apparater utan att behöva betala den där extrakortsavgiften och nån jädra krypteringskostnad för två kort. Vad behöver jag för utrustning och vad fungerar för Telias IP-TV? Dreambox? eller något annat?

Tack på förhand
marcus

Kokkivoxx
2012-02-16, 22:08
Boxer, Viasat eller Canal Digital? Skaffa ett abb så finns allt du behöver veta här på forumet! När det gäller frågor om sk Cardsharing eller delning av abb rekommenderar jag dig att läsa det som står under FAQ på ComHit.net för att undvika att överträda forumets regler.

Välkommen till forumet! :)

MVH

KokkiVoxx

Muggesand
2012-02-16, 22:12
Hur kan man flytta till ett hus där man inte kan få in varken tv via marksänt eller parabol? flyttat in i en gruva?

sätt upp en parabol på huset, skaffa det abonnemang du vill ha. Två dreamboxar sen är du igång. Fast enklast är väl ändå bara att sätta upp en vanlig tv-antenn. Skaffa det utbud du vill via boxer. Köp en smartwii, dela ditt programkort till alla dina tv i hela huset! till o med HD funkar då!

marcuspresident
2012-02-16, 22:19
Det är ett bostadsrättsradhus. Ingår något gammalt analogt utbud 1-5. Har inte kollat med föreningen om det går att sätta upp parabol. Och om det finns någon centralantenn som Boxer går på vet jag inte.

Kokkivoxx jag hittar inget om att det fungerar med CS för IP-TV/Telia. Jag kan ju välja vilket programpaket som helst...

Ut ur gruvan hoppas jag jag kommer ;)

Kokkivoxx
2012-02-16, 22:27
Jag skulle nog rekommendera dig att köra Boxer. När det kommer till IP-TV blir det lite begränsat och troligen dyrare, som du nämnde tidigare. Jag har själv ett Boxer abb med vanlig antenn. Att sätta upp en antenn borde inte vara något problem, även i ett radhus. Det finns flera olika paket att välja bland och inte alltför dyrt.

Givetvis fungerar även parabol utmärkt, om du får sätta upp det!

Själva delningen kan du som sagt läsa om här på forumet, men då inom hushållet :P