handdator

Visa fullständig version : Streama över internet eller köpa Slingbox



HUGGE113
2012-03-22, 23:24
Hej alla glada dreambox vänner

Går det att streama direkt från dreamboxen eller måste man ha en dator hemma? jag är ofta i spanien och då tar jag med min dator

Jag har läst lite grann om slingbox som kan streama direkt ut på nätetet.

Jag har en 8000HD med dreamelit 3.0 och en 800SE med icvs jag har öppnat modemet så jag når 800se boxens web interface men tv programmet startar inte över internet men det startar i mitt hemnätverk, jag har adsl 24/mb ner och 1/mb ut.

kanske är det några inställningar eller saknas någon pluggins fel img jag vet inte, eller måste jag köpa en slingbox för endamålet känns inte kul när jag har köpt 2st dreamboxar nyligen.

Hoppas någon kan hjälpa mig:).

piromery
2012-03-22, 23:37
Jag har använt slingbox och d fungera bra måste slingbox

fjanten
2012-03-23, 05:33
Jag tror att du har för klen lina ut för att kunna streama. Någon får rätta mig om jag har fel men jag vill minnas att det krävs åtminstone 10 mbit ut för problemfri streaming utanför sitt nätverk.

Bogdan
2012-03-23, 05:42
Precis. Man måste ha upp farten till runt 3-4 Mbit konstant för att streama från boxen direkt. Slingbox fixar det på 1 Mbit eller mindre. Beror på hur stor bild man vill ha. Ska du kolla utomlands så är det Slingbox som gäller för enkelhetens skull, annars dator som kodar om.

clooak
2012-03-23, 19:34
Jag har funderat på o koda om signalen via datorn, Någon som har tips på något enkelt verktyg? Är inte direkt fan av att reencoda med hjälp av VLC. :)

zebmac
2012-03-25, 10:07
Jag har funderat på o koda om signalen via datorn, Någon som har tips på något enkelt verktyg? Är inte direkt fan av att reencoda med hjälp av VLC. :)

Prova med muuta server det funkar ! 600 kbit via pc googla dig fram hittar allt

695mb
2012-03-28, 21:51
Hej!

Har inte fått något konkret svar som löste mitt problem. Finns det ett program man kan använda sig av? Jag har 100/100 så det är inga problem med bandbredden.

MVH!