handdator

Visa fullständig version : [LÖST] hjälp med att koppla in en till box



RustyNail
2012-03-28, 22:59
Hej . är ny på de här, Men har idag en Monoblocker singel lnb som går till min dreambox. men ska nu koppla in en box till sonens rum. hur gör jag då ? har bara en kabel från antenn.

matkoh
2012-03-29, 04:53
Hmmmm

Du byter LNB till Twin & drar en till kabel från pottan till sonens rum

RustyNail
2012-03-29, 06:38
Byter de dubbla microhuvudet till en som har två lnb ? har den förom man vi har både via å cd . Tänkteom man kunde dela singelkabeln på nå sätt.

matkoh
2012-03-29, 06:44
Hmmmm.

Du måste ha 2 st TWIN-LNB för att få signal till 2 boxar, dessutom behöver du 2 st diseqs-switcahr & en kabel till varje box. Glöm "dela". Du kan bara se på samma transponder på 2 boxar, dvs. om en vill se Canal + sport & den andra vill se viasat sport -> funkar inte. Dessutom måste du sätta upp dubbla konton i din kortserver, då du naturligtvis har korten hemma.

RustyNail
2012-03-29, 07:13
Har redan sen innan ett microhuve med 4 lnb från cd, men när jag fixade via så köpte jag en Monoblocker singel lnb för att få in båda på en parabol. Skulle ja då kunna köpa en håller för dubbla microhuven med 6 graders vinkel på å ta två kablar till en switch som går till min box sedan en kabel från microhuvudet med 4 lnb till sonens box . Han kommer ha kort i den boxen . lr vad blir enklast då han bara behöver signal från cd Monoblocjer

matkoh
2012-03-29, 08:24
Hmmmm.

Köp ett TWIN-monoblock då.

RustyNail
2012-03-29, 08:48
Då kan man bara dra en kabel till varsin box å inge annat :)

matkoh
2012-03-29, 09:02
Hmmmm.

Så är det, du har inbyggd switch i Monoblocket, MEN betänk att Dreambox är mycket känslig på switch, så det är inte säkert att switchen i monoblocket kommer att funka, och då har du problem. Bättre att sätta ett 6-graders fäste på pottan & 2 st twin-lnb, med varsin switch, då kan du enkelt byta om något går sönder.

RustyNail
2012-03-29, 09:59
Beställde nyss en dubbel lnb håller med 6 grader till min triax . har några huven hemma så fungerar de bra köper vi nya med fler lnb :)