handdator

Visa fullständig version : (min första post) Ny Dreambox pga nytt boende..



sonie
2012-04-05, 12:24
Kan inte längre använda min S box då jag flyttat till bostadsrätt och får inte montera något på fasaden.

Sitter och stirrar mig blind på modeller men har fastnat på 500HD. Någon som i södra sverige är sugen på att hjälpa mig vidare i min omstart med ny box?

Ska jag titta på några andra alternativ?

Edit*
Comhem hus

atomized
2012-04-05, 12:27
Om du inte kan ha parabol, vad ska du ha då? Återstår marksänd DVB-T (Boxer) via vanlig TV-antenn eller kabel DVB-C typ ComHem.

För marksänt skall du ha en box med T i modellbeteckningen. För kabel gäller att den ska ha ett C i modellbeteckningen.

sonie
2012-04-05, 12:29
Sorry, my bad.. Comhem hus! :)

Kokkivoxx
2012-04-05, 14:44
500HD borde funka fint, förutsatt att den har DVB-C (mins jag inte fel ar den både C/T?) Sen är det väl bara att beställa det paket du ska använda med Comhem och köra igång! :) Letar du efter billigare alternativ så finns ju 500-C, 600-C osv, men antar att det är HD du är ute efter?

sonie
2012-04-05, 15:33
Får bli med HD :).. Då löser sig detta nog fin fint.. :)

Lowe
2012-04-05, 15:40
Notera dock att du inte kommer att kunna få hd kanalerna med comhem.

Sent from my HTC Vision using Tapatalk

sonie
2012-04-05, 19:09
Ja, folk har börjat nämna det nu.. Så nu står man i kvalet om det verkligen är värt dom extra tusenlapparna enbart för att få hdmi på boxen, eller om man ska nöja sig med en 600c?

Söker fortfarande efter någon som är duktig på att programera i södra sverige.

atomized
2012-04-05, 21:17
Söker fortfarande efter någon som är duktig på att programera i södra sverige.

Dina postningar börjar ligga i gränslandet för vad som är tillåtet enl. reglerna... :rolleyes:
"§ 7.2. Det är på forumet eller via privata meddelande inte tillåtet att efterfråga Cardsharing-grupper eller Cardsharing-medlemmar."

culo
2012-04-05, 21:32
Dina postningar börjar ligga i gränslandet för vad som är tillåtet enl. reglerna... :rolleyes:
"§ 7.2. Det är på forumet eller via privata meddelande inte tillåtet att efterfråga Cardsharing-grupper eller Cardsharing-medlemmar."
OT. men vad utgör en "cardsharing-medlem" ? Är det en som är med i sådan grupp, eller är det vi alla som har en (typ)dreambox, och inte kör med hårdvarucam?

atomized
2012-04-05, 21:52
Det är inte jag som skrivit reglerna men som jag fattar det får inte den som vill vara med i en cardsharinggrupp annonsera efter det.
Och den som har en cardsharinggrupp får inte annonsera efter medlemmar till den.

culo
2012-04-06, 07:54
Det är inte jag som skrivit reglerna men som jag fattar det får inte den som vill vara med i en cardsharinggrupp annonsera efter det.
Och den som har en cardsharinggrupp får inte annonsera efter medlemmar till den.

Ok. tack. Då är jag med - det handlar inte om oss "vanliga" dödliga :-)

sonie
2012-04-06, 09:03
Nu är jag ju mest ute efter någon som kan hjälpa mig komma igång med boxen, face to face. Med ett snyggt användarvänligt interface. Få boxen att funka med nätverket här hemma etc.

Happy ending!

JoeBlaze
2012-04-06, 09:49
ja lycka till att hitta nån sån haha, läs och lär själv istället för att vara beroende av någon annan sen när det lägger av rätt som det är.