handdator

Visa fullständig version : [LÖST] Nybörjare som inte får något att fungera!



glimbrink
2012-04-13, 09:27
Hejsan, jag är helt ny vad gäller dreamboxar osv..

Jag fick min box denna veckan och har läst och läst forum efter forum utan någon vidare framgång.

Jag har flashat upp till 10 olika images för att få detta att fungera men ikke att det vill.

Det är såhär att jag har ett abb på canal digital som jag vill få att fungera.

Jag har haft blackhole installerat, vix, PLi osv..


Just nu kör jag på OpenPLi-2.1-beta-vuduo-20120212_usb.zip då den va nyast.

Jag har även laddat hem CCcam från plugins men ändå så vill den inte hitta mitt kort.

Även nu i senaste imagen så hittar jag inga kanaler så det ska vara något jag ska ladda hem för det också?


Skulle vara jätte tacksam om någon därute vill hjälpa mig om det bara så är att hitta en guide eller liknande för jag har kollat igenom vartenda tråd på detta forumet. Det enda jag kan läsa är folk som säger installera PLi och CCcam så funkar det.

Inga onödiga kommentarer om att lära dig söka osv då jag lagt över 20 timmar denna veckan bara på att lära mig.

Mvh!

matkoh
2012-04-13, 09:34
Hmmmm.

Vad får du för felmeddelande då du startar din cam från prompt ??

skrot
2012-04-13, 09:53
om du har ställt in rätt satelliter och du vid sökningen inte hittar några kanaler kan du behöva uppgradera fpga , hade iaf det problemet själv med min Uno och BH 1.72

nicolito
2012-04-13, 12:37
Det skulle underlätta om du berättar hur många lnb du har och vilken inställning du gjorde i tunerkonfigurationen. Gärna så mycket information som möjligt så det blir lättare att kunna hjälpa dig.

glimbrink
2012-04-13, 14:29
Jag kör med Ett lnb med en sladd så det är inga sådana inställningar som krånglar, jag glömde säga att jag fick in alla kanalerna med blackhole men i det som jag har nu får jag inte några kanaler men jag tror det är som nämnt ovan att man måste uppgradera fpga men hur gör man det? Hittar inte den i plugins så vet inte riktigt hur jag ska gå tillväga.

matkoh: Jag får inga felmeddelande kanske beror på att jag inte kört något i promt.

Jag vet att ni tycker det är tröttsamt med alla nybörjare men istället för att lägga energi på att göra det svårt för oss dela med er av er kunskap så är ju problemet löst :)

glimbrink
2012-04-13, 15:40
Efter lite pillande hittade jag alla kanaler men får bara svart bild! Hjälp!

nicolito
2012-04-13, 18:26
Har du valt CCcam i softcam menyn och har du laddat ner cccam och config filen?

glimbrink
2012-04-13, 18:27
Ja jag har valt CCcam i softcam menyn.

Vart laddar jag ner cccam och config filen då?

nicolito
2012-04-13, 19:06
Det enklaste är om du tittar med något ftp program. Det kan ju hända att cccam.cfg finns i /etc annars måste du ladda ner och manuelt föra över den till boxen.

glimbrink
2012-04-13, 19:22
Det enklaste är om du tittar med något ftp program. Det kan ju hända att cccam.cfg finns i /etc annars måste du ladda ner och manuelt föra över den till boxen.

Japp det finns en config där men förstår ingenting över huvudtaget i den.

Kan man ta bort allt och vad ska där stå?

nicolito
2012-04-13, 19:25
Då ska det fungera prova med att starta om CCcam och ändra inte cfg. Dum fråga men sitter kortet rätt?

Dra ut nätverkskabeln tills bild kommer starta sen om boxen och sätt tillbaks kabeln

wildone
2012-04-13, 19:34
dum fråga kanske, men har du stoppat in kortet, och i sånt fall sitter det åt rätt håll?

Har ingen VU+ själv så jag vet inte vad som är rätt dock :)

glimbrink
2012-04-13, 19:39
kortet är rätt. ska man inte ändra något i configen? störigt att det inte funkar när det funkar direkt för alla andra...

glimbrink
2012-04-13, 21:01
Tack till nicolito så fungerar det nu, fråga mig inte hur jag har testat och testat och testat men när jag pratade med honom så sa de bara vips och fungerar...

smartguy156
2012-04-13, 21:48
En snabb fråga bara. När man byter IMG på dreamboxen. Måste man ta bort den gamla först på nått sätt eller är det bara att flasha över?

Har nämligen open pli 120222 tror jag det är men sen jag flashade den via IP adressen så får jag inte boxen i boot läge igen för att kunna flasha om den till annan IMG via IP adressen som ska komma upp i rutan.

Skumt!

dragonevo
2012-04-16, 10:09
En snabb fråga bara. När man byter IMG på dreamboxen. Måste man ta bort den gamla först på nått sätt eller är det bara att flasha över?

Har nämligen open pli 120222 tror jag det är men sen jag flashade den via IP adressen så får jag inte boxen i boot läge igen för att kunna flasha om den till annan IMG via IP adressen som ska komma upp i rutan.

Skumt!


På min duo var det bara att flasha över.. viktigt på den var bara att ha en uppdaterad bootloader, men det hade jag gjort redan vid pli installationen...