handdator

Visa fullständig version : [LÖST] Stort behov av hjälp !!! Tack



Stiga
2012-05-05, 21:31
Hejsan behöver hjälp med att få igång min vu+ duo ! Har tidigare kört openpli vet ej version el så bara att jag tror att den kom ut maj 2010, funkat bra ända tills för ngn vecka sen då epg´n började strula när den skulle laddas. Så i min enfald så trodde jag att det var bara att uppdatera hmm inte då :-( har nu uppdaterat bootloadern i allafall :-) men har prövat både BH image och openpli men jag får inte det att fungera med att få hem camar el vad det nu heter som typ oscam el cccam för att kunna titta på viasprat el c-...al ja ni vet dom svenska kanalerna !!!! hur gör jag ngn snäll person som kan guida mig ? Skulle vara otroligt tacksam !!!!

Stiga
2012-05-06, 15:51
Har lyckats fixat det på egen hand :-) Puh ! Har däremot en annan fråga, openpli verkar vara den image som är stabilast av vad jag har läst på forumet, min fråga är hur lägger man in oscam el cccam i denna image ? Flashar man med usb el finns dom att hämta hem via plugins i boxen ? Jag har kört openpli förut men fick då hjälp att lägga in allt. Kan ngn snäll person hjälpa mig tack !!!

ab12cd34
2012-05-06, 20:52
Finns som plugin.

Stiga
2012-05-07, 19:15
Tackar för svaret ! Kan du utveckla lite ? Finns det Oscam o cccam att ta hem via plugins i Openpli ? Behöver man ngt speciellt program el funkar det som förut ? Alltså måste jag göra ngn inställning av ngt program el ngn inställning i boxen ?

Minime
2012-05-08, 07:48
Kort svar ja.
SoftCam och cardservers finns att ladda ned via Plugins i OpenPLi.
Sitter kortet i boxens egna läsare så ska du inte behöva göra någora inställningar med undantag för nyare Viasat kort som troligen behöver boxid/box key i kortserver konfigurationen.

Information om detta finner du i wiki´n och guider

Stiga
2012-05-08, 15:25
Tackar för detta svar !