handdator

Visa fullständig version : Smargo Smartreader+ problem



lidén
2012-05-09, 06:52
Tja,

Köpte en smargo kortläsare förra veckan men jag lyckas inte få till den. När jag kopplar in den till datorn så lyser en diod och när jag sätter in programkortet så slocknar dioden, ska det verkligen vara så? Vad jag har läst så ska den börja blinka när man sätter i kortet?

Mvh

Muggesand
2012-05-09, 07:40
Den börjar väl bara blinka när den väl läser kortet! o det gör den väl inte förrens du dragit igång nån programvara som ska läsa kortet.. vad kör du med för server (newcs, oscam eller cccam)?

lidén
2012-05-09, 08:37
Den börjar väl bara blinka när den väl läser kortet! o det gör den väl inte förrens du dragit igång nån programvara som ska läsa kortet.. vad kör du med för server (newcs, oscam eller cccam)? Har inte lyckats få igång någon server ännu. Läser på för fullt och hade tänkt köra oscam för att jag tycker det verkar enklast att få igång, ska köra under windows tänkte jag då jag har en server som står och går redan.

lidén
2012-05-09, 11:46
Testa att dra igång en oscam server med en conf jag hittade och moddade lite. Såhär ser loggen ut: http://pastebin.com/55pEyPuP Har egentligen ingen större aning om vad jag pysslar med men det är kanske någon som kan hjälpa mig in på rätt spår? Mvh