handdator

Visa fullständig version : Sugen på VU+Ultimo x 2 S2 + 1 C/T



kisumisu
2012-05-12, 00:35
Men hur fungerar denna boxen?
Har pratat med 3 olika säljare...en sade den kräver en massa kunskap, nr2 köp det är det bästa, bättre än dreambox, nr3 visste inte ens vad de var för nåt o visste bara om typ dreambox och vantage.
Just nu är jag van med vantage, har en combo utan inspelning eller så. Men den boxen paijade precis efter garantin :mad:
Så inte så sugen på de märket. Dock är jag hemma med det märket hur de fungerar....
Men frågan är att är det typ lika enkelt lägga in nytt soft till VU+ också eller måste man vara mycket van med Linux och programering?
Går det göra så att jag har viasats fri kanalskod inlagd (den har jag och fungerade galant i vantagen efter lite trixande med programvaran) + kör cd org kort i mottagaren, spelar samtidigt in kodat kanal som jag tittar på en annan kodad kanal?
En sista fråga, den här mottagaren har ju möjlighet och ha 1st dvb-T, vilket ju intresserar mig väldigt mycket....då Canal Digital saknar både tv6 och de finska kanalerna som jag plockar in med vanlig antenn från spillet på gränsen då jag bor nära Finland. Men vi säger att någon nu tittar på en markkanal vi säger tex finska Jim och jag har en inspelning på tv6...vad gör boxen i praktiken då den har bara en markmottagare, byter den kanal till tv6 eller blir min inspelning blaha?

Rillea3
2012-05-13, 21:51
Den mest prisvärda boxen på marknaden just nu. Kör själv2 S2 + 1 C/T och är väldigt nöjd:-)

kisumisu
2012-05-13, 23:35
ok...jo tror jag inhandlar denna boxen :-)