handdator

Visa fullständig version : [LÖST] Mediaportal 1.2.3+Acamd+FireDVB-C+Hauppauge 5500HD



welman
2012-05-12, 18:24
Hej!

Installerade om mitt Mediaportal till 1.2.3 efter att jag ville prova köra Windows7 MCE med DVBlink och Acamd. Efter att jag återställt Mediaportal och kör igång så fungerar allt som normalt. Men nu till problemet.

HTPC med två tv-kort ett FireDVB-C och ett Hauppauge 5500HD.
Kör kodade kanaler med Acamd och det fungerade bra med mitt FireDVB-C men inte med mitt Hauppauge 5500HD. Får ingen bild på kodade kanaler, SVT1,2,TV4 och någon mer fungerar med Hauppauge5500HD men kör jag tv3 eller kanal5 så får jag "ingen signal". Detta fungerar med mitt FireDVB-C. Vid kanalscanning så hittar jag alla kanaler med båda korten.

Har kopierat in samma Cardconf i Mapparna för båda tv-korten. Någon som har något tips? Installera om MDAPI-Filtret?

Har avinstallerat DVB-Link och installerat om drivrutinerna för båda tv-korten, inget hjälper.

Quazzi
2012-05-13, 06:31
Linger kanalerna nappade till båda korten?

Sent from my Galaxy Nexus using Tapatalk

welman
2012-05-28, 19:28
Linger kanalerna nappade till båda korten?

Sent from my Galaxy Nexus using Tapatalk

Hade gjort 2 sökningar 1 på vardera kort. Då¨strulade det. Gjorde 1 sökning md ena kortet och sedan valde att dela kanalerna till båda korten. Då funkade det igen.. Suck, ibland är man trög :)