handdator

Visa fullständig version : Newbie frågor.



mikenova
2012-07-10, 19:33
Hej på er!

Jag är inte så supervass på detta så jag testar lite nybörjarfrågor.. :)

Hur gör ni när ni sätter upp Canal Digital samt Viasat på boxen? -> Gör ni en hel sökning på alla transponders på Thor och Astra? Eller kör ni bara de transponders som finns för CD och Viasat?
Hur gör ni när tex: CD uppdaterar / ändrar kanallistorna? Går ni in manuellt och ändrar dem då med DBEdit?

Finns det någon form av "Bästa lösning" som ni kan tipsa om?

/Mike

nicolito
2012-07-10, 19:56
Personligen så skannar jag de båda satelliterna och gör sedan min egna favoritlista.

mikenova
2012-07-10, 19:57
Tack för ditt svar!

men hur gör du sen när CD och viasat ändrar och lägger till kanaler?

/Mike

matkoh
2012-07-10, 20:06
Hmmmm

Man gör en ny kanalsökning, vilket ändå måste göras regelbundet (månadsvis typ).

mikenova
2012-07-11, 07:19
Aha, men då rensar ni hela listan vid en nya kanalsökning? dvs. Jag har typ 4 olika Discovery lite jobbigt att veta vilken som är fungerande då alla ligger i listan i DBEdit..

matkoh
2012-07-11, 07:37
Hmmm.

Det är väl klart man rensar listan, vad ska man med gamla icke fungerande kanaler till ?

mikenova
2012-07-11, 09:56
Det är ju där det blir knas för mig.. Jag blir inte av med de gamla kanalerna vid en ny sökning.. Det tillkommer en massa bara :(

mikenova
2012-07-11, 10:03
Det är ju där det blir knas för mig.. Jag blir inte av med de gamla kanalerna vid en ny sökning.. Det tillkommer en massa bara :(

nicolito
2012-07-11, 16:15
Du kan inte först skanna och sen göra din lista och efter det radera de kanaler du vill? Dessvärre kommer alla de kanaler tillbaks vid ny sökning om du inte gör en manuell transponder scan.

mikenova
2012-07-11, 17:54
Mjoo, kan ju alltid köra om den från start så att säga.. Men jag var egentligen ute efter om någon hade typ byggt upp den som så att man bara har de transponders som CD / Viasat använder i sattelites.xml och på det sättet inte få med så jäkla mycket skräpkanaler.. Jag har ju inga problem med att lägga till kanalerna vid en nysökning, det är för min pappa som jag tänkte underlätta..