handdator

Visa fullständig version : ComHem + HD



emigan
2012-08-02, 22:13
Kan man se på HD kanaler med Dreambox i ComHem hus? Har hört att det är meningslöst med HD box om man bor i ett ComHem hus.

tawoz
2012-08-02, 22:30
du kan se svt 1 och 2 i hd med dreambox.. gör som jag.. skaffa dig en parabol och hitta en bra cs grupp så får du alla hd kanaler inkl viasat.. fråga inte hur..förbjudet ämne..

Castro
2012-08-03, 19:16
nej du kan inte se på comhems kuk hd kanaler då dom kör pairing på korten. måste ha abbonemang hos dom samt deras kukbox

Runnerey
2012-08-03, 19:21
Någon som kan berätta lite mer om hur pairing fungerar?

Castro
2012-08-03, 19:25
Comhem anänvder Hw-PAiring tror jag 90 % säker, Det betyder att kortet du får av com hem måste antingen sitta i deras box eller deras CA Modul för att du skall få bild. Alltså kortet skickar ut signaler/nycklar till mottagaren vilket det inte gör på andra boxar förutom deras egna. Detta för att göra de svårare för dom som använder sig utav Cardsharing finns många trådar om det. För att komma runt Pairingen krävs det många timmars plugg finns dom har löst det och sitter med infon, men ingen som säger hur det funkar.

Minime
2012-08-03, 19:44
Provat kolla i wikin SD-kanaler, HD-kanaler och TV-leverantoerer

_com_bort_
2012-08-03, 22:56
SVT1 HD, SVT2 HD och TV4 HD fungerar med CS hos com hem just nu om dom inte slagit på pairing på TV4 HD igen.....
Det är bara TV4 HD av dessa som är kodad iofs....de andra HD-kanalerna har pairing på och är "lite" svårare att dela med CS.

MVH

greenlight
2012-08-04, 12:23
Om man har en CI+ modul ifrån dem och istället för att stoppa den i TV(som funkar med hd kanalerna)..
Kan man då istället stoppa modulen i en tex. Ett tv-kort som har plats för en CI+ modul och på såvis kunna se HD kanalerna ??
Rent teoretisk borde det väll fungera då parningen är ju mellan kort och box eller i detta fall CI+ modulen..

Någon som känner till det?
Någon som provat?

Minime
2012-08-04, 21:52
Sist jag hörde så supporterade inte Com Hem CI+ moduler för HD kanalerna.
Enda som fungerade då var en godkänd HD mottagare.
Men om Com Hem ändrat/åtgärdat detta på senare tid vet jag inte...

All denna information står dock i Wikin och hoppas på att någon som har Com Hem
ev. uppdaterat detta om det har blivit någon förändring.

Castro
2012-08-04, 21:54
fattar inte din fråga.

atomized
2012-08-04, 22:12
Jag vet egentligen inget om Comhem för jag bor inte i ett comhem-hus men jag kollade för skojs skull på deras hemsida och nu verkar det som att de supportar en CI+ modul för HD-kanaler:
https://www.comhem.se/comhem/tv/digitalboxar/info/hdtv-modul/-/5676/402850/-/index.html

Minime
2012-08-04, 22:29
Uppdaterat Wikin med denna informationen.

kermith
2012-08-04, 22:55
Hmm, det har funnits ute rätt så länge, har haft det i nästan ett år nu... fungerar utmärkt.

greenlight
2012-08-05, 01:56
Jo såhär.. Med denna modul www.comhem.se/tv/digitalboxar/tv-modul-for-hd/-/5676/402850/-/index.html kan jag se HD kanalerna i valfri TV som har en CI slot...

Borde man ide inte kunna så Hd kanalerna i datorn om man stoppar CI modulen från comhem i ett tv-kort??

atomized
2012-08-05, 02:00
Jo såhär.. Med denna modul www.comhem.se/tv/digitalboxar/tv-modul-for-hd/-/5676/402850/-/index.html (http://www.comhem.se/tv/digitalboxar/tv-modul-for-hd/-/5676/402850/-/index.html) kan jag se HD kanalerna i valfri TV som har en CI slot...

Borde man ide inte kunna så Hd kanalerna i datorn om man stoppar CI modulen från comhem i ett tv-kort??

Du kan se HD-kanalerna i valfri TV som har CI+ slot (det är skillnad på CI och CI+). Om du kan hitta ett tv-kort till datorn som har CI+ slot så borde det funka där med. Eftersom CI+ är en ganska ny standard så finns det kanske en viss risk att inte alla moduler är kompatibla med all utrustning, men i princip borde det funka.

crille44
2012-08-05, 06:27
hmm jag heller bor inte i comhemhus, men tycker mig ha läst att CI+ modul inte stöder CS därav uppgradering

Runnerey
2012-08-05, 12:01
Borde man inte kunna göra en cardserver av en dator med en CI+ modul i ett TV-kort med ett pairat originalkort i? Med rätt mjukvara kanske man till och med kan fiska upp några koder ur Ci+ modulen så man kan emulera den i framtiden?

atomized
2012-08-05, 12:25
Man kan inte använda en modul (varken CI eller CI+) som kortläsare i en cardsharingserver. Det beror på hur de här grejorna fungerar. En modul är inte som en kortläsare. Det skickas inga koder fram och tillbaka till modulen. Istället kör man hela videoströmmen genom modulen, man kör in kodad videoström i ena änden och får ut avkodad videoström i andra änden. Detta gör att modulen bara kan arbeta med en videoström i taget, alltså bara kan hantera en kanal i taget.

shalle
2012-08-05, 13:03
Om ett kabelnät kör med cryptoguard hur stor är sannolikheten att man kan få igång ett org kort direkt i kortläsaren på en DB500HD C/T Hybrid .Dom kör conax paralellt men man måste ha en cryptoguard godkänd motagare eller modul