handdator

Visa fullständig version : Ny Kernel 3.4.4 (OpenRSI)



andersg
2012-09-11, 07:02
Det har släppts en ny kernel till OpenRSI. Har ni erfarenhet av denna. Skall man ligga kvar på den gamla ett tag eller byta??

Muggesand
2012-09-11, 07:21
Det har släppts en ny kernel till OpenRSI. Har ni erfarenhet av denna. Skall man ligga kvar på den gamla ett tag eller byta??

Skulle nog ligga kvar ett tag till. Den funkar sjukt mycket bättre idag än vad den gjorde för två dagar sen då jag bytte. Då tog det ca 10-12 sek för kanalbyte.

Skickat från min HTC Sensation XL with Beats Audio X315e via Tapatalk 2

andersg
2012-09-12, 09:57
Då besannades mina misstankar, tur man lärt sig något om uppdateringar......Fast man blir ju sugen.
I övrigt tycker jag RIS´s Pli funkar mycket bra. Bytte till nytt skin, Magic hd, och fick rejält snabba kanalbyten.

Muggesand
2012-09-12, 11:04
Efter dagens uppdatering så börjar det funka klart bättre (gårdagens var ingen hit).. kör just nu på två azboxar o båda rullar på fin fint. Fast jag hade önskat att jag inte uppdaterat båda på en gång.. Dock en del jobba grafikfel när man tycker på fjärren. Men det går helt och hållet åt rätt håll. Kanske skulle testa Magic HD, läste på annat forum att det hade hjälpt bra mot sega byten.

andersg
2012-09-13, 06:44
För en oinvigd, vad gör den nya kerneln som inte den "gamla" gör?

Muggesand
2012-09-13, 07:18
ingen aning faktiskt, har försökt få fram info via andra forum. Men själv inte hittat nån direkt info. Men det är väl som det brukar vara, bättre stöd för fler saker som wifi, externa tuners osv..

iller
2012-09-20, 22:09
Någon som testat om c more hd funkar med ny kernel ?

Muggesand
2012-09-21, 05:49
Det funkar fint hos mig, på både ultran o premium hd.

Skickat från min GT-I9210 via Tapatalk 2

wba
2012-11-04, 22:14
Hej Har installerat nyaste RSI 3.4.4 men jag får inte in mgcamd i den. Har försökt ladda hem den som finns i plugin menyn men får ett felmeddelande... samma som när jag installerar via tempmappen i telnet.
Någon som kan tala om hur ni gjorde eller har något förslag.



root@azboxhd:/var/volatile/tmp# opkg install enigma2-plugin-softcams-mgcamd_1.35
a-r6_mips32el.ipk
Installing enigma2-plugin-softcams-mgcamd (1.35a-r6) to root...
Installing libcrypto-compat (0.9.7-r4) to root...
Downloading http://update.openrsi.org/feeds/openrsi-3.0/azboxhd/all/libcrypto-co
mpat_0.9.7-r4_all.ipk.
Collected errors:
* check_data_file_clashes: Package libcrypto-compat wants to install file /usr/
lib/libcrypto.so.0.9.7
But that file is already provided by package * azbox-compat
* check_data_file_clashes: Package libcrypto-compat wants to install file /usr/
lib/libssl.so.0.9.7
But that file is already provided by package * azbox-compat
* opkg_install_cmd: Cannot install package enigma2-plugin-softcams-mgcamd.


Löste sig!
Hittade info på denna sida!http://www.opensat4all.com/forums/topic/4362-openrsi-30-is-out-go-get-it/page__st__60

sedan var jag tvungen att köra

ln -s /usr/lib/libcrypto.so.0.9.8 /usr/lib/libcrypto.so.0.9.7 då hoppade mgcamd igång!