handdator

Visa fullständig version : Sasc-ng og mythbackend med HVR-4000?



Faxe
2012-09-24, 14:29
Hei,

Jeg forsøker gang på gang å få installert mythbackend i kombinasjon med sasc, og bruker HVR-4000 tv-kort. Er det noen her som har klart denne kombinasjonen?

For ordens skyld: Jeg bruker (myth/x/u)buntu 12.04, og får sasc til å fungere med kaffeine. Problemet oppstår når jeg skal legge til /dev/dvb/adapter1/ i mythtv-setup, da klager loggen på "DiSeqCDevTree, Error: No root device tree".
Jeg kan gjerne legge til litt mer informasjon om hva jeg har gjort, men først lurer jeg på om det er noen som har klart det.

Om ni har problem med att läsa norska, så kann jag försöka med svorska i stället. ;)

-f

Plow
2012-09-24, 17:58
Tror på en bug i mythtv. Jag hade likande problem och fick addera diseq manuellt med phpmyadmin

Faxe
2012-09-24, 20:04
Tror på en bug i mythtv. Jag hade likande problem och fick addera diseq manuellt med phpmyadmin

Forsöker på lite svenska nu, när nån tog sig tid att svara på min fråga!

Det värkar lovande! Jag har som jag sa kommit så långt att jag får kompilerat sasc, det verkar fungera bra. Problemet är Mythtv. Jeg har forsökt patcha källkoden med några timeouts efter nån webbsida, men det funkade inte. Men du gikk rett till databasen. Jeg har faktisk tänkt på det förr, men inte funnit nån webbsida som beskriver vad jag skall göra. Har du nån link som beskriver det där, eller är det så enkelt att du kan skriva det här?

Faxe
2012-12-17, 10:36
Hei,

skal bare fortelle (for eventuelle andre) at det nå er løst.
Mythtv har problemer med å locke en del kort, så mythtv-setup ender opp med "Could not get card info for card /dev/dvb/adapter..."

Kan løses på en av to måter:
1: patch myth kildekode, http://patchwork.linuxtv.org/patch/13563/
2: Kjør kommandoen "femon -H -a[sascadapternummer]" som en bakgrunnsprosess like etter at du har startet sasc, og la den gå hele tiden. Femon klarer å låse adapteret på en måte som gjør at mythtv finner den. Se http://code.mythtv.org/trac/ticket/10830.