handdator

Visa fullständig version : Lite frågor om setup för cardsharing



Comploha
2012-09-27, 18:52
Hej,

Jag är väldigt ny när det gäller Dreambox, endast haft min i ett par dagar och är nöjd hittills. Jag skulle dock vilja utöka med ytterligare en dreambox så att jag även kan se tv i mitt sovrum.

Jag har idag en DM500-HD, jag har kanaler via comhem till denna box. Jag har tittat på en DM500-C främst för att den är billig, finns kanske andra alternativ som är bättre?

Det jag vill göra är att använda DM500-HD som server, alltså dela ut mina kanaler från denna till DM500-C. Vad behöver jag installera på respektive box för att detta skall fungera? Jag har ngt som heter Newnigma2 på min DM500-HD box.

Tacksam för all hjälp!

//Comploha

mattheo
2012-09-27, 19:59
Jag trodde inte att det fanns 500HD för kabel... Vad använder du för CAM idag?

Castro
2012-09-27, 19:59
här har du en guide du kan följa http://www.comhit.net/list.php/category/54-Cardsharing

Hade jag varit du hade jag tagit enn 600c för nästan samma summa 600 är några hundringar dyrare men hundra gånger stabilare än 500c.

Castro
2012-09-27, 20:01
alla boxar funkar för allt de är tunern som spelar roll. C.T.S

Comploha
2012-09-28, 08:32
Jag trodde inte att det fanns 500HD för kabel... Vad använder du för CAM idag?

Hej,

Tack för svaret! Jag är ganska ny vad gäller dreambox, vad är en CAM och var kan jag se vilken jag har?

mattheo
2012-09-28, 09:04
Det är oftast mgcamd eller cccam, ett program som läser koderna från ditt kort och avkodar signalerna i antennkabeln till bild på TV.

Comploha
2012-09-28, 14:02
Det är oftast mgcamd eller cccam, ett program som läser koderna från ditt kort och avkodar signalerna i antennkabeln till bild på TV.

Jag har båda på boxen men det som körs just nu är mgcamd.

Comploha
2012-09-29, 15:53
här har du en guide du kan följa http://www.comhit.net/list.php/category/54-Cardsharing

Hade jag varit du hade jag tagit enn 600c för nästan samma summa 600 är några hundringar dyrare men hundra gånger stabilare än 500c.

Jag hittar inget av värde bland de guider, kan också bero på att jag inte har någon som helst erfarenhet av dreambox. Jag vill alltså veta hur jag konfigurerar min 500HD för att dela ut kanaler samt vilken box jag skall köpa för att kunna ta emot dessa.

Tacksam för all hjälp jag fått hittills.

optimal
2012-09-29, 16:11
Har du köpt boxen färdiginstallerad? = du har inget kort i boxen. har du kortet i boxen så har du en server redan installerat, för att du ska få hjälp så måste man veta vilken server cam som du använder, mgcamd är en klient cccam kan man använda som server :)

atomized
2012-09-29, 16:37
Principen är att i den första boxen måste du ha en kortserverprogramvara som läser ditt programkort. Kan vara oscam eller newcs t.ex. I den första boxen måste du också ha en klientprogramvara som anropar kortservern och dekrypterar bilden. Kan vara mgcamd t.ex.

På den andra boxen räcker det med en klient, t.ex. mgcamd, som anropar kortservern på den första boxen.

Du kan använda i stort sett vilken Dreambox som helst som andrabox. Men om du har kabel-TV måste det vara en C modell.

Comploha
2012-09-30, 19:36
Har du köpt boxen färdiginstallerad? = du har inget kort i boxen. har du kortet i boxen så har du en server redan installerat, för att du ska få hjälp så måste man veta vilken server cam som du använder, mgcamd är en klient cccam kan man använda som server :)

Jag har köpt boxen färdig installerad, har inget kort i den. Jag har dock som jag skrev ovan båda mgcamd och cccam installerade på boxen. Mgcamd är den som är aktiv eller startad tror jag det står i menyn.

atomized
2012-09-30, 21:15
Jag har köpt boxen färdig installerad, har inget kort i den. Jag har dock som jag skrev ovan båda mgcamd och cccam installerade på boxen. Mgcamd är den som är aktiv eller startad tror jag det står i menyn.

Vi supportar eller diskuterar inte cardsharing utanför det egna hushållet... :(
Se reglerna!

Comploha
2012-10-01, 20:23
Vi supportar eller diskuterar inte cardsharing utanför det egna hushållet... :(
Se reglerna!

Okej... Frågan gäller väl inte cardsharing utanför det egna hushållet?

Minime
2012-10-01, 20:28
Jo eftersom du inte har kortet i ditt egna hushåll...
Du har d.v.s. inget eget abonnemang (Kort)...Du snyltar på något CS Nätverk eller någon annans kort utanför ditt hushåll.
Så gör om gör rätt...skaffa dig ett eget abonnemang hos Boxer, viasat och/eller Canal Digital.