handdator

Visa fullständig version : Miraclebox 6+ HD card share med comhem?



alpacino
2012-09-30, 13:21
Min fråga är ang. Miraclebox 6 Plus HD PVR (http://www.webhallen.com/se-sv/hemelektronik/159716-miraclebox_6_plus_hd_pvr) om den funkar med comhem digitalbox kort?

Stödjer den hd kanaler och går det och köra card sharing??

I så fall hur går man till väga???

Jag vet att det är många frågor på samma gång men jag är ny inom denna "branschen" och försöker att förstå ungefär hur det fungerar.

OA
2012-09-30, 15:21
MB6 är för satellit
MB7 är för kabel. Det går att se HD kanaler om man använder CI+ mjukvaran och en CA-Modul

alpacino
2012-10-03, 16:30
Ok skulle du vilja förklara lite mer hur det går till med ci+ vad det är och sånt. Sen är det möjligt att kunna få tag i fler kanaler gratis genom internet uppkoppling och hur går det till?

Tack för ditt svar. :-)

Leatherface
2012-10-03, 17:05
CI+ är en vidareutveckling av CI för säkrare överföring mellan CA modul och TV/Box tack vare kryptering bla.
Det funkar precis som en vanlig CA modul i TV apparater.
Fixa gratis kanaler är inget vi diskuterar här utan enbart egna abbonemang.

alpacino
2012-10-03, 18:04
CI+ är en vidareutveckling av CI för säkrare överföring mellan CA modul och TV/Box tack vare kryptering bla.
Det funkar precis som en vanlig CA modul i TV apparater.
Fixa gratis kanaler är inget vi diskuterar här utan enbart egna abbonemang.

Ok jag undrar också om det är lätt att kunna del sina kanaler enkelt genom tv till tv utan att behöva se samma kanal från nätverket i familjen.

Leatherface
2012-10-03, 18:26
Ja om du skaffar flera boxar eller TV apparater med CI+ stöd och SmartWi eller liknanade lösning och sen ringer Comhem och ber dom paira kortet till alla boxarna/ca modulerna. Det är inte bara att köpa grejerna och stoppa in och köra då kommer det bara bli svart.
Andra alternativet är att skippa HD kanalerna så funkar det utan CI+ och pairing.