handdator

Visa fullständig version : Vu+ uno Kanaler men ingen bild.



pina
2012-10-03, 19:35
Hej jag hittar alla kanaler men när jag väljer tex TV4 så får jag ingen bild och vissa kanaler har inga ljud.
Har 95+ i signalstyrka. Har parabol. Nån som har en aning vad som kan vara fel?

atomized
2012-10-03, 20:58
Har du programkort? Sitter det i boxen eller någon annanstans?

pina
2012-10-04, 04:54
nope inget programkort men massa andra kanaler funkar.

atomized
2012-10-04, 05:30
Har du inget eget programkort får du ingen hjälp här.
Vi supportar inte olaglig kortdelning, läs reglerna.

Kammaflaje
2012-10-04, 05:47
atomized behöver ju inte röra sej om det iom att han nämnde tv4 som är en frikanal via marknätet och kabel men inte via satellit pga rättigheter. Men jo det ser onekligen misstänksamt ut ;)

mattheo
2012-10-04, 07:21
Han skriver att han har parabol.

stenen
2012-10-04, 22:09
Har du inget eget programkort får du ingen hjälp här.
Vi supportar inte olaglig kortdelning, läs reglerna.
Nu drog du lite väl snabba slutsatser, det är inte självklart att veta att programkort är nödvändigt för för satelitmottagning av TV4 och andra markbundna fria kanaler.
Du verkar okritiskt heja på den kartell av de två operatörena som varit så vänliga och tagit "hand" om den svenska marknaden. Kom ihåg att de flesta reklamfinansierade satelitkanalerna gör ett hyfsat resultat enbart på reklamintäckterna.

atomized
2012-10-04, 22:39
Nu drog du lite väl snabba slutsatser, det är inte självklart att veta att programkort är nödvändigt för för satelitmottagning av TV4 och andra markbundna fria kanaler.
Du verkar okritiskt heja på den kartell av de två operatörena som varit så vänliga och tagit "hand" om den svenska marknaden. Kom ihåg att de flesta reklamfinansierade satelitkanalerna gör ett hyfsat resultat enbart på reklamintäckterna.

Han säger att han har parabol och att "massa andra kanaler funkar"... För mig låter det som något som faller utanför reglerna för vad som får diskuteras på detta forum. Hur mycket pengar Viasat eller CD tjänar skiter jag i. För mig är det viktiga att hålla diskussionerna inom vad reglerna tillåter.

Om jag har fel så får trådskaparen gärna återkomma och förklara hur läget är.