handdator

Visa fullständig version : [LÖST] DM7020HD Satfinder och SNR problem...



Koopa
2012-10-05, 19:02
Håller på att justera in den nya parabolen med tillbehör, men får inte riktigt till det.

Vet inte riktigt hur jag ska ställa in dreamboxen. Jag har lokaliserat thor så vitt jag vet, med hjälp av kompass, en satfinder ute vid parabolen och shew kl 5 på lnbn. Men när jag kollar på satfindern i dreamboxen så hoppar bara SNR och dB fram och tillbaka, oftast på noll sen hoppar den upp till allt från 34% - 86%, även dB hoppar från 3-14.
Spelar ingen roll om jag håller handen för lnbn eller inte. Den hoppar och far hur man än gör kan man säga.

Har provat med dreambox egna fw och även pli men det blir ingen skillnad.
Alla produkter är nya och orginal.

Fompa
2013-01-09, 17:53
Hej,

Har exakt samma fel, vad är lösningen?

LumberJack
2013-01-09, 19:14
Hitta satelliten är lösningen! När den beter sig på det viset har du inte hittat någon satellit. Du får ett stabilt värde när du hittat satelliten/satelliterna.
Har du ställt in rätt vinkel för där du bor? Och ett lodrätt parabolfäste är A&O

Fompa
2013-01-09, 20:26
Nytt parabolfäste uppsatt på södervägg och lodrätt till max :)
Menar du att just Dreamboxen beter sig så här "hoppigt" tills dess att man fått in satelliterna?

Gällande vinklarna har jag gått efter dishpointer.com och tycker att inställningen är rätt men får inte in någon satellit alls.

LumberJack
2013-01-09, 20:57
Tills du träffar satelliten är den lite tokig! När du väl har mottagning från någon satellit ska den bli stabil.

Strular det med dreamboxen använd orginalboxen

Fompa
2013-01-09, 20:59
Då blir det att testa med en orginalbox imorgon.
Tack för tipsen.