handdator

Visa fullständig version : Problem med HDD i VU+ Duo



stenofsweden
2012-10-26, 10:12
Hej,

Jag har problem med extern HDD till min VU+ Duo.
Jag har testat 2 olika diskar, en med aktiv ström samt en som matas via USB kabeln, jag har även testat båda USB portarna på baksidan.
Jag har testat "Initiering" samt "Konvertera filsystem ext3 till ext4". Hårddisknamnet samt storleken ser jag om jag t.ex. går in i Initiering, så systemet fattar att HDD är inkopplad.

Men... när jag testar Timeshift får jag "Timeshift inte möjligt" och när jag försöker spela in får jag "Saknad - Ingen HDD hittad eller HDD inte initierad"

Har jag missat något, gör jag något fel?

Kör OpenPli 3.0

pettan_69
2012-10-26, 16:25
Låter som om du inte ställt in "sökvägar till inspelningar".
I OpenPli 3 ligger det under menu, system, sökvägar......


Hej,

Jag har problem med extern HDD till min VU+ Duo.
Jag har testat 2 olika diskar, en med aktiv ström samt en som matas via USB kabeln, jag har även testat båda USB portarna på baksidan.
Jag har testat "Initiering" samt "Konvertera filsystem ext3 till ext4". Hårddisknamnet samt storleken ser jag om jag t.ex. går in i Initiering, så systemet fattar att HDD är inkopplad.

Men... när jag testar Timeshift får jag "Timeshift inte möjligt" och när jag försöker spela in får jag "Saknad - Ingen HDD hittad eller HDD inte initierad"

Har jag missat något, gör jag något fel?

Kör OpenPli 3.0

matkoh
2012-10-26, 16:55
Hmmmm.

Finns mappen /hdd/movie på disken ? Är den skrivbar. Testa med ex. touch /hdd/movie/test