handdator

Visa fullständig version : Slippa BBB:s router?



chichin
2012-11-03, 10:13
Hej, jag har beställt BBB bredband 100 samt deras IPTV och har fått hem deras standardbox. Kommer att börja använda dessa den 15:e

Jag har även fått deras skitmodem som har Gstandard på wifi samt 10/100 på lanportarna. skit tycker jag och tänkte att jag skulle köpa en Asus router, RT-N66U

Jag behöver veta om jag kan dra sladden från väggen, in i routern och sedan in i digitalboxen utan att använda switch emellan eller nåt annat. Asus-routern ska visst stödja multicast som jag har förstått är ett måste om det ska gå överhuvudtaget.
Är det någon som lyckats med lösningen jag vill ha? Alltså enbart Asus-router och så BBB:s digitalbox?

LumberJack
2012-11-03, 20:26
Jag gissar att det är samma för BB som de andra leverantörer ex Telia att de har en "bredbands box" som delar upp signalen på de olika Virituella lanen. Sen kan du koppla router efter.
Bb brukar dessutom inte ha routerfunktion i sina prylar utan endast Switch.

Mike T
2012-11-04, 07:22
Du borde kunna ställa om ISP's router i bryggat läge och därefter koppla in valfri router.

chichin
2012-11-05, 02:42
Du borde kunna ställa om ISP's router i bryggat läge och därefter koppla in valfri router.

Det är just detta jag vill slippa. Jag vill inte använda BBB:s switch/router eller vad.
Är det nån som vet om det går att slippa den om man har IPTV???