handdator

Visa fullständig version : VU+ Uno verkar inte vidare populär här



raptor18
2012-11-07, 07:43
Den verkar intressant men inte vidare populär här på detta forum?
Jag är lite sugen på en. Anledningen är att man kan byta ut tunern.

Finns det bättre / mer prisvärda alternativ?

Lizzard
2012-11-07, 12:17
Finns inget bättre alternativ om du vill ha singeltuner.

nicolito
2012-11-07, 15:07
Finns inget bättre alternativ om du vill ha singeltuner.

Av ren nyfikenhet vad grunder du det på?

raptor18
2012-11-07, 15:13
Jag upptäckte precis Xtrend ET-6500HD

Den verkar j**ligt intressant! Verkar vara plug and play tuner, så jag kan byta ut tunern till DVB-C om det skulle behövas. Eller?

Vad tror ni om den?

ricki
2012-11-08, 18:53
Bra alternativ.

f0u
2012-11-09, 14:42
Har mycket bekymmer med min Uno över dvb-c. Får dålig signal styrka och höga ber värden. Testat allt möjligt, inklusive bytt ut både tuner och nu det sista bytt hela boxen. Däremot gamla dm boxar funkar felfritt med signal på samma kabel. Försöker reda upp vad det kan vara för fel, en del andra på kontinenten rapporterar om likande fel även för dvd-s. Så rekommenderar dig att inte köpa den pga det. Gjort en tråd här på forumet om problemet, dock utan svar än.

delve
2012-11-10, 22:13
jag har en, nyköpt dock! funkar felfritt än så länge =) mot comhem!

Lizzard
2012-11-11, 00:26
Har mycket bekymmer med min Uno över dvb-c. Får dålig signal styrka och höga ber värden. Testat allt möjligt, inklusive bytt ut både tuner och nu det sista bytt hela boxen. Däremot gamla dm boxar funkar felfritt med signal på samma kabel. Försöker reda upp vad det kan vara för fel, en del andra på kontinenten rapporterar om likande fel även för dvd-s. Så rekommenderar dig att inte köpa den pga det. Gjort en tråd här på forumet om problemet, dock utan svar än.

Du snackar bara skit, vem jobbar du för egentligen?

f0u
2012-11-12, 07:21
Problemet kvarstår oavsett din åsikt, mitt yrke är precis irrelevant för tråden. Mina upplevelse med Uno boxen är att den är mycket komputent, men tyvärr har jag på den tidigare och utbytesboxen jag har nu signal problem. Höga ber värden och låga signal värden som vägrar försvinna. Att problemet skulle ligga i kablar, utsändning, utagget i väggen osv osv finner jag som mycket liten då andra boxar jag provat med inte har samma problem. Senast i helgen provat med en gammal dm500+ och dm 500hd med samma kabel. Uno'n har dom värdena jag beskriver med följd av att många kanaler ej kan visas eller bilden försvinner. Menas dm boxarna visar den perfekt och alla kanaler fungerar. När dom samtidigt eller om vart annat är inkopplade.

Då kunskaperna är begränsade kring ämnet så har felsökningen bara bestått i info som jag läst här eller på andra forum. Kom med tips på vad i problemet kan bestå i för nått är det, det var i från tips på detta forumet som jag bestämde mig för att köpa en vu+ Uno från första början.

f0u
2012-11-13, 12:49
Problemet med kanaler som slumpmässigt faller bort löstes med hjälp av tips från en annan tråd. En ändring i mgcam configen.

Shame
2012-11-23, 18:37
Lizzard hade rätt :D
Inga problem med min uno DVB-C. Funkar mycket bra.