handdator

Visa fullständig version : Frågor inför köp av vu+ duo



surmetarn
2012-11-11, 19:42
Har idag canal digital med deras evigt krånglande inspelningsbara hd box 101 nånting... Lurar på att skaffa en vu+ duo men jag har lite frågor.
Får jag in fler kanaler än de jag har med dagens familjepaket?
Hamnar kanal 1 på plats ett osv så det blir enkelt för hela familjen?
Får jag en skarpare bild än idag tror ni? Kräsen! Ja...
Kan jag streama tvbilden till min samsung galaxy tab 8.9?
Är menyerna på svenska?
Tror ni man ska vänta på duo-tvåan?
Tacksam för svar
Patric

Lizzard
2012-11-11, 21:35
Duo2 kommer förmodligen kosta runt 4500:-, dvs nästan 2000:- mer än Duo, skillnaden är snabbare CPU(behöver du det?) och möjlighet till modulära tuners.

atomized
2012-11-11, 21:47
Du får in de kanaler du abonnerar på.
Du kan göra en favoritlista där du ordnar kanalerna som du vill.
I alla fall minst lika bra bild som på CD-boxen.
Det går bra att streama till t.ex. en surfplatta.
Du kan ställa in att menyerna ska vara på svenska.

Rekommenderar att du kör OpenPLI 3.0 på Vu+ Duo.

surmetarn
2012-11-12, 08:51
Tack för svaren! Då går nog Duo-tvåan bort vad gäller mina behov om vanliga Duo'n är tillräckligt snabb...
Om jag gör en favoritlista, kan jag då knyta kanalerna till de olika knappnummren på fjärren? (kanske en dum fråga men kanske den enda fördelen med nuvarande box är ju att kanalerna är sorterade...
Finns det nån sida jag kan titta på skärmdumpar på hur meny samt kanallistor ser ut?
//Patric

matkoh
2012-11-12, 08:58
Hmmmmm.

openpli.org

Leatherface
2012-11-12, 09:54
Det finns ju Gigablue med upp till 4 tuners och dualcore 1.3ghz CPU för ca 3500:- från Tyskland.
VU+ Duo 2 kommer ha något bättre chip än den men tycker Gigablue vinner på att den har upp till 4 tuners.
Finns ju fler skillnader med eftersom chipet i VU+ Duo t.ex inte klarar PiP ens vad jag vet som funkar på nästan alla andra konkurenters boxar. Kanske VU+ Ultimo klarar det men då är du uppe i dom där 3500:- iaf som Gigablue kostar fast med sämre hårdvara.

http://linux-tv.com/gigablue-hd-800-quad-review/

atomized
2012-11-12, 10:13
Tack för svaren! Då går nog Duo-tvåan bort vad gäller mina behov om vanliga Duo'n är tillräckligt snabb...
Om jag gör en favoritlista, kan jag då knyta kanalerna till de olika knappnummren på fjärren? (kanske en dum fråga men kanske den enda fördelen med nuvarande box är ju att kanalerna är sorterade...
Finns det nån sida jag kan titta på skärmdumpar på hur meny samt kanallistor ser ut?
//Patric
Om du gör en favoritlista typ:
1. Kanal 1
2. SVT 2
3. TV3
4. TV4
5. Kanal 5
o.s.v.
så kan du trycka knapp 1 på fjärrkontrollen för att växla till Kanal 1 och trycka knapp 2 på fjärrkontrollen för att växla till SVT 2 o.s.v.

surmetarn
2012-11-12, 11:20
Om du gör en favoritlista typ:
1. Kanal 1
2. SVT 2
3. TV3
4. TV4
5. Kanal 5
o.s.v.
så kan du trycka knapp 1 på fjärrkontrollen för att växla till Kanal 1 och trycka knapp 2 på fjärrkontrollen för att växla till SVT 2 o.s.v.
Tack, det var precis det jag var ute efter!
Var lite rädd för att ha en kanallista där det fanns 700 kanaler och ettan låg på 34 och svt-hd på 16 osv. ni förstår vad jag menar...
Man vill ju behålla enkelheten med förnyelsen.
Kommer jag att få in alla de kanaler som jag har idag alltså, även hd-kanalerna som familjepaketet har?
Ni får ursäkta nivån på mina frågor men jag har bara haft CD några år och enbart med deras boxjäv... :)
//Patric

Leatherface
2012-11-12, 11:54
Ja HD kanalerna fungerar i dagsläget iaf.

Lizzard
2012-11-12, 14:43
Ja HD kanalerna fungerar i dagsläget iaf.

Har dom tagit bort pairingen?

surmetarn
2012-11-13, 06:51
Tack för alla svaren. Har läst om Clarke Tech ET9000 på Prisjakt och där skriver man i omdömena att den ger otroligt bra bild...
Vet nån om VU+ duon ger lika fin bild?

Leatherface
2012-11-13, 09:05
Har dom tagit bort pairingen?
Den pairing som finns gäller bara vissa av deras boxar och CA moduler som sagts många gånger tidigare.
Om/När CAS7 chip pairing som Comhem använder sig av slås på då blir det problem däremot.
Då blir det hacka orginalboxar efter hw keys som med Viasat som gäller eller boxar med stöd för CI+.
Kan vara svårt beställa abbonemang däremot utan CA modul eller box då det brukar vara ett krav.

surmetarn
2012-11-13, 17:50
Tack för alla svaren. Har läst om Clarke Tech ET9000 på Prisjakt och där skriver man i omdömena att den ger otroligt bra bild...
Vet nån om VU+ duon ger lika fin bild?
Ingen som vet?

Lizzard
2012-11-13, 18:23
ET9000 sägs ge bättre bild, tror det har med att de har bättre drivers.

Leatherface
2012-11-13, 19:40
ET9000 har ett bättre chip i sina boxar än dagens VU+ boxar.

surmetarn
2012-11-13, 20:05
ET9000 har ett bättre chip i sina boxar än dagens VU+ boxar.
Tack för bildsvaren! En fråga till då, mjukvarumässigt, är dom lika eller? Tänker på CD's utbud? Kör man open pli och cccam på ET9000 med eller?

Leatherface
2012-11-13, 21:46
Samma mjukvara i dom och funkar på samma sätt.

surmetarn
2012-11-15, 20:00
Samma mjukvara i dom och funkar på samma sätt.
Tackar. Har nu beställt en Clarke Tech ET 9000 :-) .
Vad jag förstår så ska man ladda ner openpli image och packa upp den på ett usbminne och ladda in det direkt för att få liv i CD-kanalerna...
Har även läst att det finna något som kallas för bootloader... Vad är det?

surmetarn
2012-11-16, 11:21
Tackar. Har nu beställt en Clarke Tech ET 9000 :-) .
Vad jag förstår så ska man ladda ner openpli image och packa upp den på ett usbminne och ladda in det direkt för att få liv i CD-kanalerna...
Har även läst att det finna något som kallas för bootloader... Vad är det?
Upp..... :)

Leatherface
2012-11-16, 12:04
Precis som det låter som. Kan jämföras med datorns BIOS.

surmetarn
2012-11-16, 12:16
Precis som det låter som. Kan jämföras med datorns BIOS.
Ok, bios... Måste jag byta det med tror du om jag ska ladda in senaste OenPli?