handdator

Visa fullständig version : Ändra bootcast id på Motorola VIP 1910 (failar på vendor class identifier)



PrOsOn
2012-12-06, 09:53
Jag försöker boota min motorola Vip 1910-9 men den vägrar boota. Jag tror att jag måste ändra bootcast id, antar att min vendor class identifier är fel och därför bootar inte min box. Kan någon hjälpa mig att få igång mitt IPTV? Jag kan gå in i avancerade menyn med hjälp av hålla in info knappen under boot. trycka sen på menu och därefter 7532 för att kunna se alla inställningar. I min står det alcom-vip1910-9. men tror att det ska stå motorola-vip1910-9. kan ändra alla siffror men inte bokstäver med fjärren. Om det inte går att göra något åt boxen, vet något ett sätt att få datorn att kunna ta emot multicastströmmarna. Min leverantör (Sundbybergs stadsnät) verkar vilja ha serienr + vendor class identifier + mac adress för att kunna ta emot multicastströmmarna

rolrn
2012-12-06, 10:05
Det enda sättet är att lyssna av trafiken från en orginalbox.
Har du tur så är den inte krypterad..

PrOsOn
2012-12-06, 10:12
Boxen kommer från ett öppet stadsnät, Sitter dock på ett annat öppet stadsnät nu. Boxen ska inte vara låst på något sätt utan de enda verkar vara att Vendor class identifier är fel i dhcp begäran. Jag vill bara kunna se SVT i boxen alt datorn. Får jag till DHCP begäran rätt ska ju boxen boota som den ska.