handdator

Visa fullständig version : [LÖST] Behöver hjälp. Canal digital på två VU+-boxar



zappy-sweden
2012-12-14, 22:06
Hej!
Har harvat runt ett antal timmar nu och försökt fått fart på programvara på boxen.
Ingen aning om det fungerar på den andra boxen än, men jag har inga större förhoppningar då jag känner att jag fattar noll!
Jag har alltså två VU+ DUO-boxar som jag vill få att lira med ett canal digital-kort och förhoppningsvis lägga till ett viasat i andra ändan längre fram!
Har lagt in OpenPLI och oscam-cs + CCcam på ena, behöver hjälp med konfigurationen.
Testade att få igång en dedikerad linux-server, men kortläsaren (phoenix från AD-teknik) ville inte leka snällt, inte heller på win32-version.

Hjälp en nybörjare! :P

//Zappy

zappy-sweden
2012-12-14, 22:42
Ber bara om en fingervisning till vad som BÖR fungera.
Har hört/läst att Openpli, oscam och CCcam ska fungera bra, men har ni tips på andra combos/konfigurationer så tar jag tacksamt emot dom :)

atomized
2012-12-15, 02:02
Finns egentligen ingen anledning att blanda oscam och cccam. Ska du lägga till Viasat senare så är det väl att rekommendera att köra oscam, den kan fungera som både klient och server på den boxen du ska ha som server. Sedan på den andra boxen kan du också köra oscam som klient, så det räcker med bara oscam på båda boxarna.

Hade du bara kört CD kunde man tänkt sig ett liknande upplägg med cccam. cccam som server och klient på serverboxen och cccam som klient på den andra boxen. Men vet inte om cccam klarar Viasat?

I alla fall, jag hade nog satsat på oscam hela vägen i ditt fall. Den kan vara både klient och server och den klarar både CD och Viasat.

zappy-sweden
2013-01-04, 20:21
AHH, nu är det där! Funkar kanon! Det blev Oscam som server, mgcamd som softcam på klientboxarna. Köpte en box till, så nu har jag tre VU+ DUO boxar :D . En liten fundering som slog mig, hur många klienter kan Vu+ DUO boxen klara av, rent teoretiskt alltså.?

razorx
2013-01-04, 20:38
Det är nog snarare kortet som är flaskhalsen här.

nicolito
2013-01-04, 20:38
AHH, nu är det där! Funkar kanon! Det blev Oscam som server, mgcamd som softcam på klientboxarna. Köpte en box till, så nu har jag tre VU+ DUO boxar :D . En liten fundering som slog mig, hur många klienter kan Vu+ DUO boxen klara av, rent teoretiskt alltså.?

Jag tror att 10-15 klienter skulle den nog klara, men har du så många apparater hemma?

atomized
2013-01-05, 08:40
AHH, nu är det där! Funkar kanon! Det blev Oscam som server, mgcamd som softcam på klientboxarna. Köpte en box till, så nu har jag tre VU+ DUO boxar :D . En liten fundering som slog mig, hur många klienter kan Vu+ DUO boxen klara av, rent teoretiskt alltså.?
http://www.comhit.net/showwiki.php?title=Hur+manga+klienter+kan+man+ansl uta+till+en+server

torve
2013-01-05, 11:24
Vill du använda cccam som klient mot oscam server så testa denna länk.... http://www.comhit.net/showthread.php/29231-FÃ¥-Cccam-att-uppdatera-CD-kortet-i-Oscam.

zappy-sweden
2013-01-05, 14:30
Tackar för alla svar!
nicolito: nej, det har jag inte, det var bara en liten fundering, så jag inte låg på gränsen, med tanke på att jag kör genom boxen.

Om jag nu skulle ta ett viasatkort åxå, borde det väl bara vara att lägga till en reader i oscam.server, samt lägga till ett caid i oscam.user? i stort sett alltså?

torve
2013-01-05, 18:07
Ja typ e det så... men du måste mest troligt lägga till boxid också beroende på vilket via kort du har.

Tackar för alla svar!
nicolito: nej, det har jag inte, det var bara en liten fundering, så jag inte låg på gränsen, med tanke på att jag kör genom boxen.

Om jag nu skulle ta ett viasatkort åxå, borde det väl bara vara att lägga till en reader i oscam.server, samt lägga till ett caid i oscam.user? i stort sett alltså?