handdator

Visa fullständig version : DM800HD - Får inte det trådlösa internet att fungera. HJÄLP!



Skrellet
2012-12-18, 17:10
Hej!

Har en Dreambox 800HD med Nabilosat Black Hole v0.12..
Har köpt en Original dreambox usb sticka som ser ut såhär: http://www.satvision.se/wifi-usb-sticka-fran-dream-multimedia-till-dreambox-original-p-611.html...

Kan inte hitta Enable WLAN någonstans inne i boxen...Kan någon hjälpa mig ? Har försökt läsa mig till men jag förstår absolut ingenting. Är en total nybörjare vad gäller dreambox. Hoppas någon kan hjälpa mig!


MVH

Kokkivoxx
2012-12-18, 17:43
1482

Ska finnas inställningar för detta under Kernel Modules, ligger under inställningar. Annars finns det en Device Manager under inställningar. Sedan kryssar du för enable WIFI eller liknande i någon av dessa undermenyer. Starta sedan om boxen så ska det nog funka!

Använder inte Nabilosat själv men hittade detta på ett annat forum. Annars googla runt på de olika dreamboxforumen så hittar du nog mer detaljerad info.

// KokkiVoxx

Skrellet
2012-12-18, 18:16
Hej och tack för svaret ! Tyvärr finns det ingenting under Device Manager står det tex:

SD CARD: No Card found
HDD: No HDD found
USB1: No USB found..
inget wifi eller liknande..

Dock lyckades jag hitta en DM800HD (med mitt ip) under nätverksbläddring... När jag går in där finns det 2 alternativ

1:HDD
2:Configfiles

Under Configfiles finns dessa alternativ:

Aktivera
Lokalt Delningsnamn - DM800
Monteringstyp - CIFS delning
Server ip : 126.0.0.2
Serverdelning: Configfiles
use as HDD replacement - NEJ
Monteringsoptioner: rw
Användarnamn -
Lösenord -

Där är jag fast nu

Skrellet
2012-12-20, 12:51
Ingen annan som har någon ide ???

Freelock
2012-12-20, 15:22
Flasha om box med OpenPli img sen ska USB trådlösa fungera.